انتخاب 30 روستا در «شعیبیه» جهت آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3810108
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

انتخاب 30 روستا در «شعیبیه» جهت آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر تسریع فرایند بازگشت مردم به روستاها، گفت: حدود 30 روستا در بخش شعیبیه شوشتر جهت بازسازی انتخاب و کاملا جهت عملیات بازسازی در بخش‌های مختلف آماده شده‌اند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، فاضل عبیات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که امروز 18 اردیبهشت‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق بازدیدهای میدانی در سوسنگرد و حمیدیه و دیگر مناطقی که همچنان مشکل آبگرفتگی قرار دارند، مهم‌ترین بحث این بوده است که فرایند بازگشت مردم به روستاها تسریع و تسهیل یابد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در برخی روستاها همچنان آبگرفتگی ادامه دارد البته تلاش جهت خارج کردن آب از روستاها توسط نهادهای مختلف در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همچنان دو روستا از سوسنگرد دچار آبگرفتگی هستند البته تخلیه آب و بازگشایی راه این دو روستا در حال انجام است که باید تسریع یابد.

عبیات بیان کرد: پس از این باید دستگاه‌های مختلف اقدامات خود را در زمینه ادامه امدادرسانی، خدمت‌رسانی و بحث تامین برق، آب، بهداشت و ارزیابی‌ها انجام دهند.

وی گفت: همچنان برخی مردم در اردوگاه‌ها، خارج از منزل یا در اطراف روستاها سکونت دارند که زندگی در این چادرها با این گرما قطعا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: در ارتباط با بحث بازسازی و نوسازی هدف‌ ما این است که هر چه سریع‌تر کار بازسازی و نوسازی انجام شود و مشکلات و موانع سریع‌تر به جمع‌بندی برسد.

عبیات عنوان کرد: فکر می‌کنم می‌توانیم فاز اول بازسازی را در روزهای آینده آغاز کنیم. به نظر می‌رسد حدود 30 روستا در بخش شعیبیه شوشتر جهت بازسازی انتخاب و کاملا جهت عملیات بازسازی در بخش‌های مختلف آماده شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی از مسائل مانند بحث حریم رودخانه‌ها باید سریعا تعیین تکلیف شوند. در بحث حریم‌ها سه دیدگاه وجود دارد اما همچنان ابهاماتی در این زمینه بین وزارت نیرو، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد که روستایی که در حریم رودخانه یا در بستر سیلاب قرار دارند، کدام هستند و برای این‌ها چه استراتژی در بحث بازسازی و نوسازی باید طی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: امر جابجایی روستاها پیچیده است و به مطالعات مختلف نیاز دارد.

انتهای پیام

captcha