نورانیت قرآن در همه صحنه‌ها ظهور و بروز پیدا کند
کد خبر: 3810848
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

نورانیت قرآن در همه صحنه‌ها ظهور و بروز پیدا کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه عظمت و قدر قرآن در جامعه باید بهتر و بیشتر نشان داده شود، گفت: در کشور مسائل گوناگون فرهنگی وجود دارد که نورانیت قرآن باید در همه صحنه‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ قرآن کریم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این نمایشگاه به احترام قرآن و پاسداری عظمت و یاد و نام قرآن در شهرمان برپا شده است، بیان کرد: تلاش در نظام جمهوری اسلامی برای عظمت قرآن سعادت بزرگی است، البته این‌گونه فعالیت‌ها وظیفه جامعه قرآنی است و بیشتر از این‌ها باید تلاش شود. هرچند تاکنون نیز زحمات بسیاری در این راستا کشیده شده است اما در کل انتظار بیشتری از ادارات و مسئولان قرآنی داریم.

وی با بیان اینکه عظمت و قدر قرآن در جامعه باید بهتر و بیشتر نشان داده شود، ادامه داد: در کشور مسائل گوناگون فرهنگی وجود دارد که نورانیت قرآن باید در همه صحنه‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

حجت‌الاسلام فاطمی تصریح کرد: عظمت قرآن در حدی است که هنوز مفسران و عالمان متخصص این علم به عمق این عظمت دست پیدا نکرده‌اند. به‌طور مثال اعجازهای قرآن در سال‌های بعد از نزول و با تکامل بیشتر علم مشخص شد از جمله همین اعجاز علم قرآن که در سوره مبارکه انعام آیاتی در این باره وجود دارد که می‌فرماید: «اگر خداوند بخواهد کسی را توفیق دهد سینه‌اش را فراخ می‌کند و اگر کسی را نخواهد کمک کند سینه‌اش را تنگ می‌کند مثل اینکه بخواهد به آسمان برود» که مفسران طی صدها سال زمان باز هم نتوانستند این آیه را به درستی تفسیر کنند و نهایت تفسیری که ارائه دادند این بود که «کسی که گمراه باشد پذیرش سخن حق را ندارد و پذیرش حق برایش مانند رفتن به آسمان سخت است تا اینکه علم پیشرفت کرد و متوجه شدند که این آیه به نبودن اکسیژن در هوا اشاره می‌کند و منظورش این است که پذیرش حق برای گمراهان مانند نفس کشیدن در آسمان بدون اکسیژن سخت است.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند این توفیق را دهد که با قرآن محشور باشیم، گفت: امیدواریم خداوند توفیق عمل به توصیه مقام معظم رهبری در رابطه با پرداختن به قرآن، ترویج احکام و دستورات قرآنی را به جامعه دهد و ما را در این راه موفق کند.

انتهای پیام

captcha