تشدید حملات ارتش سوریه علیه مواضع جبهه النصره
کد خبر: 3811259
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

تشدید حملات ارتش سوریه علیه مواضع جبهه النصره

گروه بین‌الملل ـ یگان‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌های النصره در حومه شمالی «حماة» و «ادلب» را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای شدید قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در پی نقض مکرر آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب از سوی تروریست‌های النصره، ارتش سوریه مواضع این تروریست‌ها در حومه شمالی حماة و ادلب را هدف حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی قرار داده که این حملات تاکنون شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.

یگان موشکی ارتش سوریه همچنین تجهیزات متعلق به تروریست‌های «گردان‌های العزه» در شهرک «اللطامیه» واقع در استان «حماة» را هدف قرار داد که منجر به نابودی بسیاری از این تجهیزات شد.

در همین راستا، «عماد خمیس»، نخست‌وزیر سوریه اعلام کرد که آزادسازی استان «ادلب» از دست گروه‌های تروریستی آغاز شده و به زودی این استان نیز روی امنیت و آرامش را خواهد دید.
 
خمیس که در پارلمان سوریه سخنرانی می کرد، افزود: ادلب با وجود گستردگی حضور تروریست‌ها و توطئه‌های شرورانه غرب، آزاد می‌شود و برخی مناطق شرق کشور نیز که از کنترل دولت خارج هستند، به زودی به سیطره ارتش سوریه در می‌آید.

ارتش سوریه اخیرا با هماهنگی روسیه عملیات آزادسازی استان ادلب را از وجود تروریست ها آغاز کرده است و تاکنون ارتش سوریه شمار زیادی از مناطق و شهرک های شمال استان «حماه» در مجاورت استان ادلب را آزاد کرده است.
 
ابومحمد الجولانی، سرکرده ائتلاف تروریستی هیئت تحریر شام که جبهه النصره رکن اصلی آن است، در یک مصاحبه تصویری خواستار حمل سلاح برای دفاع از پایگاه‌های این ائتلاف در شمال غرب سوریه شد.
حملات ارتش سوریه علیه مواضع جبهه النصره
وی مدعی شد که حملات روسیه و سوریه تمامی توافق‌ها در ادلب را لغو کرده است.

ابومحمد الجولانی در این مصاحبه که آن را در حساب کاربری خود در تلگرام منتشر کرده، مدعی شد که هر کسی که توانایی حمل سلاح دارد باید به وظیفه جهادی خود عمل و به میدان نبرد بیاید.

گفته می‌‌شود که هم اکنون 146 هزار تروریست که برخی از آنها سوری هستند و شمار زیادی از آنها تروریست‌هایی از 60 کشور جهان هستند در شمال غرب سوریه در استان ادلب و شمال حماه و غرب حلب حضور دارند.

پیش از حمله ارتش سوریه به این منطقه برای آزادسازی آن، ترکیه از بیم یا بهانه گسیل شدن میلیون‌ها آواره، از روسیه خواست به آنکارا برای جداکردن تروریست ها از مخالفان و حل و فصل اوضاع ادلب با کمترین هزینه فرصت بدهد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد منطقه‌ای حائل اطراف ادلب تشکیل شود و پلیس نظامی دو کشور در آن به گشت‌زنی بپردازند و در مدت زمانی مشخص ترکیه با خارج کردن ادوات و تسلیحات سنگین نظامی کار را به سرانجام برساند.

با گذشت زمان ترکیه نتوانست طبق زمانبندی پیش برود، بنابراین از روسیه زمان بیشتری خواست، پوتین اگر چه تقاضای «رجب طیب اردوغان» را رد نکرد، اما گفت که وضعیت نمی‌تواند تا ابد این گونه باشد و باید تکلیف مشخص شود.

استان ادلب با بیش از سه میلیون نفر جمعیت اکنون تنها کانون تجمع تروریست‌ها و مخالفان دولت قانونی سوریه است.
انتهای پیام
captcha