غرفه ایکنا، میزبان جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی
کد خبر: 3812142
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
نمایشگاه چهاردهم

غرفه ایکنا، میزبان جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی - بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی با حضور اکثریت اعضای این اتحادیه به میزبانی غرفه خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد برگزار شد.

غرفه ایکنا، میزبان جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی شامگاه گذشته، ۲۵ اردیبهشت ماه، به میزبانی غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن مشهد برگزار شد. به اعضای این اتحادیه پس از ارائه نظرات و انجام مشورت‌ها مصوبه‌ای در خصوص تعریف یک قالب مجازی برای آموزش موسسات قرآنی رسیدند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان رضوی، به عزم این اتحادیه برای آموزش شیوه‌های جذب مخاطب برای موسسات قرآنی به ویژه در خصوص تنظیم برنامه‌های تابستانی مؤسسات تأکید کرد و گفت: ما پیشنهاد انجام آموزش‌ها و شیوه‌های جذب از طریق فعالیت‌های مجازی و نرم افزار را ارائه می‌کنیم. در این رابطه باید گفت سایر استان‌ها از ما جلوتر هستند و ما هنوز در این مسئله مشکل داریم.
زهرا توکلیان، عضو دیگر اتحادیه قرآنی استان، نیز در این رابطه گفت: آموزش موسسات قرآنی با رابطه دوسویه بین موسسات و و اتحادیه قرآنی قابل انجام است؛ چه خوب است که این رابطه از طریق فضای مجازی ذیل سایت اتحادیه قرآنی استان انجام شود.
معاشرتی، مدیر عامل موسسه مائده‌های آسمانی و عضو دیگری از اتحادیه قرآنی خراسان رضوی، در این نشست عنوان کرد: آشنایی با زبان مخاطب و شیوه‌های مخاطب‌شناسی از نیازهای ما در موسسات قرآنی است تا جذب حداکثری داشته باشیم، موبایل به روز حرکت کنیم تا مردم فعالیت ما را بپذیرند. در حال حاضر اکثر جوانان و خانواده‌های ما روش‌های سنتی را نمی‌پذیرند. آموزش‌ها و تکنیک‌های جدید تدریس برای مربیان باعث جلوگیری فعالیت فرزندان و دانش‌آموزان ما در فضاهای غیرمنطقی خواهد شد، البته به روزرسانی و توانمندسازی مدیران هم یکی از نیازهای موسسات است یک مدیر هر روز باید یک حرف تازه برای مخاطب خود داشته باشد تا مخاطب به او اعتماد کند.غرفه ایکنا، میزبان جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی
محمدعلی حیدری، دیگر عضو اتحادیه قرآنی استان، در این نشست بیان کرد: مربیان و تمام فعالان قرآنی واقعیت تحت کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی در اتحادیه قرآنی استان به روز رسانی شود. نکته مهم این است که متولیان فعالیت‌های قرآنی باید به جذب مخاطب جدید فکر کنند.
اعظم سادات برغمندی، عضو اتحادیه قرآنی مدرن خراسان رضوی، با اشاره به انجام پروژه ۶ ماهه توانمندسازی مدیران در سطح اتحادیه قرآنی استان عنوان کرد: دوره‌های تخصصی برای نوین‌سازی مدیریت در موسسات قرآنی صورت می‌پذیرد و انجام این پروژه‌ها نیاز به حمایت اداره ارشاد و البته اداره تبلیغات اسلامی دارد تا ما بتوانیم گام‌های موفقی در رسیدن به هدف خود داشته باشیم؛ کار موسسات ما در حوزه فعالیت‌های هنری قرآنی ضعف بسیاری دارد و به نوعی می‌توان گفت ما با هنر قهر هستیم. این نکته نیز حائز اهمیت است که برای انجام فعالیت مثبت هنری نیاز به جذب بودجه داریم البته ما سعی خود را در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی انجام داده‌ایم انتظار داریم تا حداقل این هزینه‌ها مورد حمایت نهادها باشد.
در پایان این نشست نیز اعضای اتحادیه قرآنی با حداکثر آرا پیشنهاد فراهم شدن زمینه تولید یک نرم‌افزار قرآنی در بستر سیستم عامل اندروید به منظور آموزش موسسات قرآنی استان را به تصویب رساندند.غرفه ایکنا، میزبان جلسه هیات مدیره اتحادیه قرآنی خراسان رضوی
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان در رابطه با این مصوبه اظهار کرد: برای ساخت چنین نرم‌افزاری ما به دنبال جذب سرمایه خواهیم بود چرا که این کار حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت و البته چنین اپلیکیشن آموزش‌ها و دوره‌های یکسان برای موسسات قرآنی را فراهم می‌کند و ما برای پیگیری یکچنین پروژه‌های بر استفاده از ظرفیت درونی موسسات قرآنی در حوزه تولیدات مجازی تاکید داریم.
انتهای پیام

captcha