«پرده‌خوانی معراج» ضرورت وجود موعود الهی را نوید می‌دهد
کد خبر: 3816841
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

«پرده‌خوانی معراج» ضرورت وجود موعود الهی را نوید می‌دهد

گروه اجتماعی ــ کارشناس و مجری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: پرده‌خوانی با موضوع قرآنی و معراج پیامبر(ص) در عصر افول ارزش‌های انسانی و گم شدن راه سعادت و انسانیت در پیچ و خم بیراهه‌ها نشان می‌دهد که تنها پناهگاه انسان، موعود الهی است.

«پرده‌خوانی معراج» ضرورت وجود موعود الهی را نوید می‌دهدعباس قربانی، کارشناس و مجری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در سال ۱۳۸۵ با مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم تأسیس شد، این بنیاد در نمایشگاه مذکور در خصوص معراج پیامبر(ص) و همچنین زیبایی‌های دنیای مهدویت نیز پرده‌خوانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲۴۰ داستان قرآنی وجود دارد، بیان کرد: این پرده‌خوانی با موضوع قرآنی و معراج پیامبر(ص) که ۱۲ ساعت است در ۱ ساعت برای سنین مختلف برگزار می‌شود. اثر گویای این طرح آن است که در عصر افول ارزش‌های انسانی و گم شدن راه سعادت و انسانیت در پیچ و خم بیراهه‌ها تنها پناهگاه انسان، موعود الهی است و ما آمده‌ایم تا آمدن امام عصر را لبیک بگوییم و برخاسته‌ایم تا در مسیر رضایتش گام برداریم.
وی افزود: معراج پیامبر(ص) به هفت آسمان یکی از عظیم‌ترین حوادث تاریخی زندگی درخشان پیامبر اسلام(ص) است که در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و بنیاد های فرهنگی و... برگزار می‌شود.
قربانی با اشاره به اینکه معراج پیامبر(ص) آثار تربیتی بسیاری دارد، بیان کرد: در مدرسه بهشتی برای اولین بار سال ۱۳۹۴ شروع به کار برای نوجوانان دبیرستانی کردیم، پس از سه روز اجرا که دانش‌آموزان را به تفکر و تعقل نسبت به داستان‌های قرآنی وا داشته بود مدیر مدرسه طبق یک نظرسنجی از دانش‌آموزان از آنها خواست تا نظر خود را درباره برنامه فوق بگویند تمام دانش‌آموزان اظهار خوشحالی کردند و تمام آن ۴۰ نامه که بیانگر تأثیر این فرهنگ در دانش‌آموزان بود در حال حاضر موجود است.
وی تصریح کرد: یکی از دانش‌آموزان از اینکه در سن مناسبی ایشان را با معنای واقعی قرآن و امام زمان(عج) آشنا کرده‌ایم اظهار تشکر کرده بود و دیگری از مدیر عذرخواهی کرده بود بخاطر خوردن یک شیرینی مازاد در مراسمات مدرسه، زیرا در آن دوره راجع به عذاب حرام‌خواران صحبت کرده بودیم همچنین یکی از دانش آموزان که در نماز کاهلی می‌کرد مصمم و قاطع شروع به نماز و حفظ قرآن کرده بود.
قربانی با اشاره به سخن امام صادق علیه السلام «کسی که سه موضوع را انکار کند از شیعیان ما نیست، اول معراج پیامبر اسلام، دوم سوال در عالم قبر، سوم شفاعت»، گفت: معراج پیامبر اسلام (ص) از اهمیت بالایی برخوردار است، این معراج در سایه عبودیت و بندگی خالص نبوی(ص) حاصل شده است.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان مدرسه بهشتی، ۹ ماه تحت تدریس اساتید قرآن، دینی و پرورشی به این نتایج نرسیده و تنها با یک برنامه یک ساعتی این‌چنین متحول شده‌ بودند، گفت: این کار بنا بر داستانی و بصری بودنش بیش از هرچیزی مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد.

مشکلات اقتصادی بر فعالیت‌های کانون اثرگذار بوده است
وی افزود: در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) دو مجله تحت عنوان ماهنامه گل نرگس برای مدارس ابتدایی و ماهنامه عطر انتظار برای دبیرستان‌ها دارد که به تعداد بالایی به چاپ و توزیع رسیده است.
کارشناس و مجری پرده‌خوانی معراج پیامبر، تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل گرانی‌ها و سختی در دسترس بودن محصولات فرهنگی، برخی از فعالیت‌های بنیاد متوقف شده و سیر کتاب و مجله خواندن مردم نزول پیدا کرده است. حتی برخی خیرین کمک‌های خود را کاهش داده‌اند.
وی در ادامه‌ بیان کرد: تبلیغات نمایشگاه و اطلاع‌رسانی به مردم بسیار ضعیف بوده است چراکه مردم به این موضوع احساس نیاز نمی‌کنند و عدم کمک شهرداری در ایالت و ذهاب آنها را بر این کار مصمم‌تر می‌کند، باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشتری در زمینه قرآنی انجام شود تا با استقبال بهتری از مردم روبه‌رو شویم.
وی در پایان با اشاره به اینکه هر موضوع و مشکلی در جامعه با فرهنگ‌سازی قابل حل است تاکید کرد: هدف بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) و این برنامه‌های فرهنگی، فراهم کردن زمینه مناسب برای معرفت بیشتر و عمیق‌تر نسبت به امام زمان(عج) و مبارزه با انحرافات، خرافات، بدعت‌ها و سوءاستفاده‌های آگاهانه و یا ناآگاهانه دنیاطلبان از مهدویت است.
انتهای پیام

captcha