آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اسفراین برپا شد
کد خبر: 3817194
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اسفراین برپا شد

گروه سیاسی- مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در شهرستان اسفراین برگزار شد.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اسفراین برپا شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه‌ علمیه استان در این آیین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل(ره) و آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد:خداوند در سوره سجده آیه ۲۴ عده‌ایی از بندگان را معرفی می‌کند که اسوه، الگو و چراغ هدایت بقیه مردم باشند و خداوند تبارک و تعالی از همین مردم از همین کسانی که در کوچه و بازار زندگی می‌کنند هادیان و الگوهایی قرار داد که مردم را به مشیت الهی هدایت کنند.
وی ادامه داد: از این ویژگی تاثیر گذاری امام راحل (ره)را می‌بینیم که از گوشه حجره‌ایی در فیضیه قم به رغم همه تهدیدات و ناملایمات به جایی می‌رسد که امروز دشمنان اسلام و جبهه کفر اذعان می‌کنند که رهبر انقلاب ایران تاثیرات شگرفی در جهان داشته تا جایی که نویسنده‌ایی اسپانیایی می‌نویسد، اکنون در نقاطی که حتی جانشینیان آیت الله خمینی فکر آن را نمی‌کنند انقلاب اسلامی در حال گسترش است.
وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با حرکت عظیم خودنسل‌های مومنی را از سلطه استکبار جهانی آزاد کرد و از برکت انقلاب اسلامی نسل‌های مختلف را با هویت اسلامی و مذهبی خود آشنا شدند.
سالاری انقلاب اسلامی را یک نعمت بزرگ الهی برشمرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره ) سرمنشاء و الگوی حرکت‌های ضد استکباری منطقه و جهان شده است .
وی آشنایی با اندیشه‌های امام و زندگی سراسر معنویت رهبر کبیر انقلاب را برای نسل جوان ضروری دانست، افزود: آرمان‌های والای امام همانند روز قدس باید همیشه مورد توجه مسوولان و آحاد مردم قرار بگیرد.
انتهای پیام

captcha