رایزنی ایران و قزاقستان درباره مجمع نوآوری‌های آسیا ـ اقیانوسیه
کد خبر: 3817515
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

رایزنی ایران و قزاقستان درباره مجمع نوآوری‌های آسیا ـ اقیانوسیه

در دیدار سفیر ایران با وزیر آموزش و علوم قزاقستان، علاوه بر امضای سند همکاری‌های علمی و دانشگاهی درباره نحوه شرکت این کشور در اجلاس مجمع نوآوری‌های آسیا و اقیانوسیه گفت‌وگو شد.

به گزارش ایکنا از قزاقستان؛ مجید صابر، سفیر ایران در جمهوری قزاقستان ظهر روز گذشته 17 خرداد (8 ژوئن) با کولیاش شمشیدینووا، وزیر آموزش و علوم قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

در این دیدار درباره مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله امضای سند همکاری‌های علمی و دانشگاهی، سفر وزرای علوم دو کشور و نحوه مشارکت قزاقستان در نخستین مجمع نوآوری‌های آسیا - اقیانوسیه که 20 تا 22 خرداد در تهران برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر شد.

صابر در این دیدار با اشاره به روابط  همه‌ جانبه و دیرینه میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف مطلوب و رو به توسعه است؛ اگرچه در زمینه‌های علمی و دانشجویی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما هنوز این میزان از همکاری‌ها کافی و رضایت‌بخش نیست.

وی همچنین با اشاره به تجربیات کشورمان در زمینه‌های تحقیقاتی و علمی و آمار بالای دانش‌آموزان، دانشجویان و استادان شاخص ایرانی، تبادل استاد و دانشجو را یکی از موضوعات مهم در توسعه همکاری‌های دانشگاهی برشمرد و درباره برگزاری دوره‌های مشترک و کنفرانس‌های علمی اعلام آمادگی کرد.

صابر با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی ایران و مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت آموزش قزاقستان (بولاشاک)، همکاری میان دانشگاه‌های دو کشور را مطلوب توصیف کرد و افزود: آمادگی داریم که یادداشت تفاهم جامع علمی و دانشگاهی میان دو کشور را در سفر آینده وزیر علوم ایران به قزاقستان امضا کنیم.

وی همچنین به همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه فارابی قزاقستان و همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه ملی اوراسیا در زمینه‌های مختلف اشاره و بر گسترش همکاری‌ها میان دیگر دانشگاه‌های دو کشور تأکید کرد.

شمشیدینووا، وزیر آموزش قزاقستان نیز ضمن ابراز خشنودی از توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور همسایه باید ارتقاء یابد.

وی افزود: در حال حاضر برخی دانشگاه‌های قزاقستان دارای رتبه‌های مطلوب بین‌المللی هستند و آمادگی داریم در زمینه تبادل استاد و دانشجو، همچنین فعالیت‌های مشترک میان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری کنیم. وی همچنین بر همکاری میان دو کشور در حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha