دفاع مقدس منطق فقهی و عقلانی داشت/ خط بطلان دفاع ملت ایران بر افکار شیطانی
کد خبر: 3817980
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
آیت‌الله اعرافی:

دفاع مقدس منطق فقهی و عقلانی داشت/ خط بطلان دفاع ملت ایران بر افکار شیطانی

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دفاع مقدس خط بطلان بر همه افکار شیطانی استکبار کشید، تأکید کرد: دفاع مقدس منطق فقهی و عقلانی داشت و امروز امتداد آن در منطقه نیز مشاهده می‌شود.

دفاع مقدس منطق فقهی و عقلانی داشت/ خط بطلان دفاع ملت ایران بر افکار شیطانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز 19 خردادماه در همایش ملی «پرچم‌داران انقلاب» در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس حقیقتاً معجزه دوران ماست، گفت: این سخن از روی گزافه و مبالغه نیست، زیرا اگر دفاع مقدس نبود، ظرفیت‌های عظیم جهادی ملت بروز و ظهور نداشت.
اعرافی با اشاره به فرازهایی از منشور روحانیت افزود: امام خمینی(ره) در بیانیه پذیرش قطعنامه فرمودند همه لحظات دفاع مقدس گام‌های بلندی رو به جلو بود، به همین دلیل ایشان تأکید کردند که از دفاع مقدس پشیمان نیستند، زیرا سبب شد تا استعدادهای بزرگ ملت شکوفا شود و امروز شاهد پیشگامی ملت ایران در تحولات منطقه هستیم. 
اعرافی با بیان اینکه در دفاع مقدس شاهد حوادثی بودیم که در بدر و خیبر و عاشورا رخ داد، بیان کرد: انقلاب اسلامی از جنس مشروطه و نهضت نفت نبود، بلکه از جنس حنین و خیبر و عاشورا بود، ضمن اینکه نقش نهضت‌های پیشین روحانیت در قرون گذشته در تحقق خواسته طولانی‌مدت ملت مسلمان ایران قابل انکار نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دفاع مقدس در اوج نابرابری در مقابل دشمنان به ما تحمیل شد، بیان کرد: جنگ علیه ایران در حالی رخ داد که دشمنان در اوج تجهیزات نظامی بودند، ولی ما گاهی کمترین امکانات را هم نداشتیم، به گونه‌ای که منطق مادی پیروزی در چنین جنگ نابرابری را نمی‌توانست بپذیرد، ولی این پیروزی چه در انقلاب و تداوم آن در دفاع مقدس در مقابل چشمان حیرت‌زده عالم رخ داد.
جنگ علیه ایران در حالی رخ داد که دشمنان در اوج تجهیزات نظامی بودند، ولی ما گاهی کمترین امکانات را هم نداشتیم، به گونه‌ای که منطق مادی پیروزی در چنین جنگ نابرابری را نمی‌توانست بپذیرد، ولی این پیروزی چه در انقلاب و تداوم آن در دفاع مقدس در مقابل چشمان حیرت‌زده عالم رخ داد.
اعرافی با بیان اینکه دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری است، اظهار کرد: دفاع غیرتمندانه ملت ایران بر همه افکار شیطانی عصر کنونی خط بطلان کشید و به همین دلیل شاهد صف‌آرایی همه دشمنان در یک معرکه بزرگ تاریخی هستیم.
اعرافی با اشاره به تأثیر دفاع مقدس و انقلاب بر منطقه اظهار کرد: آنچه امروز در فلسطین، عراق، سوریه و یمن وجود دارد، امتداد روحیه حق‌طلبی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار و زورگویان عالم است، زیرا در ایام جنگ تحمیلی ظرفیت عظیمی ایجاد شد که امروز منطقه از آن بهره‌مند است.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جهاد و دفاع در اسلام یک منطق اصیل دارد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی برای کمرنگ شدن انقلاب و دفاع مقدس ملت ایران، نسخه‌های بدلی دفاع مانند طالبان و القاعده و داعش ایجاد شد، ولی با همه تلاش‌های مذبوحانه نتوانستند این نسخه بدلی را جایگزین کنند.
وی در توجیه چرایی این ناکامی افزود: نخستین مؤلفه جهاد اسلامی دارابودن رهبری و فرماندهی است که عدالت، معنویت و شجاعت مهمترین ویژگی‌های اوست، ضمن اینکه اهداف دفاع مقدس هم الهی و عقلانی و انسانی بود و مانند جنگ‌هایی نبود که ریشه در تجاوزگری و توسعه‌طلبی داشته باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس با منطق فقهی و اخلاق اسلامی همراه بود، اظهار کرد: آیت‌الله سیستانی در عراق و در بحبوحه حمله وحشیانه داعش به این کشور با همین پشتوانه فقهی و اخلاقی و الهی نهضت حشدالشعبی را ایجاد کردند.
وی با اشاره به منطق دفاع مقدس اظهار کرد: منطق دفاع مقدس الهی و عقلانی و بود، نه منطق کور داعشی؛ لذا استکبار باید بداند که اسلام، جنگ افروزی را قبول ندارد، اما در انفعال هم نیست و ما در برابر همه زیاده‌خواهی‌های مستکبرین خواهیم ایستاد.
اعرافی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی طرح‌های حوزه علمیه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تصریح کرد: تحقق حوزه انقلابی از اهداف مهم ما در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی است، زیرا شرط توفیق ما در مصاف تمدنی کنونی این است که حوزه ما آموزش و پژوهش پاسخگو داشته باشد.
مدیر حوزه با بیان اینکه چند رشته در قلمروهای مربوط به جهاد اسلامی در حوزه تدوین شده است، افزود: مجامعی نیز در حوزه برای تسهیل در  ترویج ارزش‌های جهادی ایجاد شده است.
انتهای پیام
captcha