برگزاری جشنواره «جهان عشایر» در قزاقستان
کد خبر: 3823274
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

برگزاری جشنواره «جهان عشایر» در قزاقستان

جشنواره «جهان عشایر» با حضور کشورهای ایران،‌ کره جنوبی، ترکیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ازبکستان و قرقیزستان در قزاقستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قزاقستان؛ مراسم افتتاحیه جشنواره «جهان عشایر» در نورسلطان، پایتخت قزاقستان با حضور هنرمندان و ورزشکارانی از استان‌های گلستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و مازندران طی روز گذشته 8 تیر (29 ژوئن) برگزار شد و امروز 9 تیر (30 ژوئن) به کار خود پایان می‌دهد.  

مجید صابر، سفیر کشورمان در این مراسم که با حضور مقامات قزاقستانی و جمعی از سفرای کشورهای دیگر برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره و دعوت از هنرمندان ایرانی، برگزاری این رویداد را نماد دوستی و نزدیکی میان ملت‌ها عنوان و اظهار کرد: بیشترین میزان کنش میان جوامع در طول تاریخ بر پایه صلح و دوستی بوده و لحظاتی که با تنش و خصومت سپری شده، بسیار اندک بوده است. امیدوارم روابط خصومت‌آمیز نیز به دوستی و همکاری تبدیل شود.

در این مراسم همچنین گروه‌های شرکت کننده به اجرای حرکات نمایشی همچون اجرای موسیقی و سوارکاری پرداختند و اجرای تیم ایرانی مورد استقبال حضار قرار گرفت. از جمهوری اسلامی ایران 18 هنرمند و ورزشکار حضور داشتند و در رشته‌های مختلفی همچون سوارکاری، موسیقی سنتی، صنایع دستی و کشتی سنتی شرکت کرده‌اند.

در این جشنواره که با هدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی عشایر برگزار می‌‌شود، هنرمندانی از کشورهای ایران، کره جنوبی، ترکیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان حضور دارند.

انتهای پیام

captcha