نماز جمعه نماد مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم است
کد خبر: 3830027
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

نماز جمعه نماد مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: همان‌طور که کعبه نماد یگانگی خدا و حج نماد وحدت و برابری اسلامی است، نماز جمعه نیز نماد مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم است؛ نمادی که امت و مسئولان نظام را به هم پیوند می‌زند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 4 مردادماه گفت: پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی است.

وی ادامه داد: نماز جمعه یک عبادت بزرگ دست‌جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب است، در بر دارد؛ به خصوص این که مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ و ‌اندرزها و امر به تقوی و پرهیزگاری است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: همان‌طور که کعبه نماد یگانگی خدا و حج نماد وحدت و برابری اسلامی است، نماز جمعه نیز نماد مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم است؛ نمادی که امت و مسئولان نظام را به هم پیوند می‌زند.

وی افزود: نماز جمعه پایگاهی است که در آن، همه مردم با سلایق و جناح‌بندی‌های مختلف، گرد هم جمع آمده و علاوه بر اقامه نماز جماعت، در مورد مهم‌ترین مسائل روز جهان اسلام گفت‌وگو می‌کنند.

محامی اظهار کرد: ائمه جمعه شبکه ولایت و امامت را تشکیل می‌دهند و عامل پیوند نظام و امت هستند؛ ائمه جمعه نمایندگان ولی فقیه هستند که به‌طور مستقیم توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند و وظیفه دارند به‌عنوان واسطه میان مردم و ولایت فقیه عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان از مشکلات متعددی همچون کم آبی و خشکسالی رنج می‌برند، افزود: مشکل کمبود آب در چند هفته گذشته باعث آزار مردم شده است؛ هرچند مسئولان آب و فاضلاب استان توضیحاتی داده‌اند اما مردم قانع نشده‌اند؛ توزیع مناسب و عادلانه آب در تمام مناطق شهری و زمان کم دریافت آب آن‌هم در ساعت پایانی شب از جمله مشکلاتی است که باید مسئولان مرتبط در صدد رفع و یا توضیح آن برآیند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان از مسئولان دلسوزی برخوردار است، اما این دلسوزی باید با همت و تلاش بیشتری همراه شود تا استان روز به روز پیشرفت داشته باشد؛ هر مسئولی از هر مذهب و قومی که هست، نگاهش باید فراجناحی و فراقومیتی باشد، تنها در این صورت است که می‌توان به آبادانی استان امیدوار شد.

انتهای پیام

captcha