ترکیه: مهاجران سوری را بازنمی‌گردانیم
کد خبر: 3831540
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

ترکیه: مهاجران سوری را بازنمی‌گردانیم

گروه بین‌الملل ــ مدیرکل اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرد: به هیچ عنوان موضوع بازگرداندن مهاجران سوری به کشورشان در دستور کار دولت این کشور قرار ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ عبدالله آیاز، مدیرکل اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه درباره روند کنترل مهاجران غیرقانونی در استانبول از 15 روز پیش تاکنون گفت: عملیات ما در استانبول نه برای مقابله با سوری‌های مقیم ترکیه، بلکه برای مقابله با مهاجران غیرقانونی است.

وی با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌ها درباره مهاجران سوری اظهار کرد: بنا به اعلام سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، بحث دیپورت مهاجران سوری اصلاً مطرح نیست. مسئله اصلی اعزام آنها به شهرهایی است که در آنجا ثبت‌نام شده‌اند. قصد داریم مانع شلوغی بیش از حد در استانبول شویم.

مدیرکل اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه با اشاره به برخی اظهارنظرها پس از افزایش کنترل مهاجران در استانبول، تصریح کرد: طی این مدت مهاجرانی از کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان که به صورت غیرقانونی در ترکیه شناسایی شده بودند به مراکز استرداد یا اداره مهاجرت در استان‌ها منتقل شده‌اند.

به گفته وی، هیچ موردی از بازگرداندن، انتقال به مراکز استرداد و بازداشت افراد دارای مجوز اقامت در ترکیه وجود ندارد و افراد غیرمجاز به اردوگاه مهاجران منتقل شده و ثبت‌نام آنها انجام خواهد شد.

آیاز گفت: اقدامات صورت گرفته در استانبول فقط برای مقابله با مهاجران غیرقانونی است. در 15 روز گذشته حدود 12 هزار نفر شناسایی شدند که 4700 نفر از آنان افغانستانی، 3000 نفر پاکستانی و بقیه نیز تبعه دیگر کشورها بودند.

وی اظهار کرد: شناسایی و دستگیری مهاجران غیرقانونی را ادامه خواهیم داد. به غیر از سوری‌ها، مهاجران غیرقانونی افغانستان، پاکستان و غیره را به مرکز استرداد می‌فرستیم و سپس امور قانونی مربوط به انتقال به مبدأ را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

captcha