تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قدس؛ پایتخت فلسطین» در دمشق
کد خبر: 3833094
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قدس؛ پایتخت فلسطین» در دمشق

گروه بین‌الملل ــ برگزیدگان مسابقه ادبی و هنری امام خمینی(ره) با عنوان «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» در رایزنی فرهنگی ایران در دمشق تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نتایج و اسامی برندگان این مسابقه دیروز، 14 مرداد در چهار رشته داستان کوتاه، شعر، مقاله و هنرهای تجسمی، طی مراسم ویژه‌ای در رایزنی فرهنگی ایران در دمشق اعلام و جوایز برندگان به آن‌ها اهدا شد.

دومین دوره مسابقه ادبی و هنری امام خمینی(ره) در سال جاری با عنوان «قدس؛ پایتخت ابدی فلسطین» و به مناسبت روز جهانی قدس از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و با همکاری اتحادیه نویسندگان و شعرای فلسطین، اتحادیه هنرمندان تجسمی فلسطینی، ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین و انجمن دوستی ایران و فلسطین برگزار شد.

ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در دمشق در سخنانی در مراسم تجلیل از برترین‌های این مسابقه گفت: گرامیداشت قدس نباید فقط در تظاهرات، گردهمایی‌ها و سخنرانی خلاصه شود، بلکه باید در همه جنبه‌ها از جمله فرهنگ، ادب و هنر متجلی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه نیز اظهار کرد: امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس، مسئله فلسطین را در صدر اهتمام مسلمانان و قدس را محور اجتماع و وحدت امت اسلامی و آزادگان جهان قرار داد.

در این مراسم، یاد نویسنده فلسطینی عدنان کنفانی که برنده جایزه نخست رشته داستان کوتاه دوره اول این مسابقه در سال گذشته بود و چندی پیش درگذشت، گرامی داشته شد.

در ادامه، نتیجه داوری آثار شرکت‌کننده در مسابقه اعلام و از برندگان چهار رشته آن با تقدیرنامه و جایزه نقدی، قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha