آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته‌اند
کد خبر: 3840113
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء:

آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته‌اند

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، آمریکا را عامل تضعیف سیستم پدافند هوایی عراق معرفی کرد و گفت: حزب بارزانی نیز مانع تجهیز کشور به این سامانه شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی نجباء، اکرم الکعبی، دبیرکل این جنبش، در جريان گفت‌وگویی آخرین مواضع نجباء را تبیین کرد و با بیان اینکه باید از تجربه گذشته درس بگیریم و منتظر حمله غافلگیرکننده دشمن نباشیم، گفت: عراق روزهای گذشته عملیات «اراده پیروزی» را در صحرای الانبار و وادی حوران به اجرا گذاشت و دستاوردهای قابل‌ توجهی از آن کسب شد که البته برخی رسانه‌ها تلاش کردند تا افکار عمومی را از آن منحرف کنند.

وی آمریکا را عامل اصلی همه مشکلات عراق دانست و افزود: حضور آمریکایی‌ها با منافع عراق تعارض دارد و ما هر کس را که خواستار ماندن آنها در کشور است، به مزدور بودن متهم می‌کنیم.

دبیرکل نُجَباء با انتقاد از مداخله واشنگتن در همه شئونات عراق، بیان کرد: آمریکا مثل گذشته قدرتمند نیست و با همراهی اسرائیل، امارات، عربستان به ‌ویژه رسانه‌های سعودی درصدد تضعیف عراق است و آنها فقط زبان زور را می‌فهمند.

الکعبی با تأکید بر اینکه حشدالشعبی امتداد مقاومت است، گفت: اسرائیل از راهبرد عقیدتی ما بیمناک است؛ آنها آخرین بار با همه امکاناتی که داشتند نتوانستند 4 ساعت با غزه بجنگند؛ چراکه اراده مقاومت در آنجا نهادینه شده است. رژیم صهیونیستی کشورهای عربی را تحقیر می‌کند، ولی قوی نیست و از خانه عنکبوت سست‌تر است.

این مسئول مقاومت عراق ضمن مقایسه مثلث قدرت (ملت، ارتش و مقاومت) در لبنان و عراق، از همبستگی لبنانی‌ها تمجید کرد و فتنه‌گران داخلی را به ‌دلیل سیاسی‌کاری و تلاش برای انحلال گروه‌های مقاومت مورد انتقاد قرار داد.

الکعبی افزود: آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته و تضعیف کرده‌اند و حزب بارزانی که سابقه همکاری با صدام در سرکوب کُردها را در کارنامه دارد، مانع تجهیز عراق به سامانه پدافند هوایی شده است.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو معضلات مدیریتی عراق را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد که مقاومت برای کمک به حل مشکلات موجود آماده است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با انتقاد از تداوم فساد در برخی نهادها، تصریح کرد: دیگر سکوت و تعارف جایز نیست، باید برای خدمت و تحقق اراده ملت به طور اساسی متمرکز شویم.

الکعبی توجه به مسائل فرهنگی ــ اعتقادی را ضروری برشمرد و از طراحی برنامه‌ای با عنوان «حشد پیشرفت و خدمت‌رسانی» به این منظور خبر داد.

انتهای پیام

captcha