تغییر سیاست‌های میدانی و دگرگونی فرهنگی؛ راهکاری برای رفع کاهش جمعیت/ پیشی گرفتن ایران در رکورد کاهش
کد خبر: 3846273
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

تغییر سیاست‌های میدانی و دگرگونی فرهنگی؛ راهکاری برای رفع کاهش جمعیت/ پیشی گرفتن ایران در رکورد کاهش

گروه اجتماعی ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور با بیان اینکه برای حل معضل کاهش جمعیت بیش از هر چیزی به تغییر سیاست‌های میدانی در دولت و دگرگونی فرهنگی در خانواده‌ها نیاز است، گفت: مسئله کاهش رشد جمعیت کشور امروز نه یک موضوع فانتزی یا تبلیغاتی که واقعیتی تکان دهنده است.

تغییر سیاست‌های میدانی و دگرگونی فرهنگی؛ راهکاری برای رفع کاهش جمعیت/ پیشی گرفتن ایران در رکورد کاهشبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ساکی،عضو شورای راهبردی بنیاد ملی جمعیت، در نشست نخبگان و فعالان مردمی عرصه خانواده و جمعیت همدان، بیان کرد: پس از آنکه در دهه شصت در آهنگ رشد جمعیت رکورددار شدیم حالا با همان شدت و بلکه بیشتر در حال جابجا کردن رکورد کاهش جمعیت در دنیا هستیم.
وی افزود: بر همین اساس رهبر فرزانه انقلاب چند سالی هست که خود شخصا وارد موضوع شده و مکرر به مسئولان کشوری درباره تبعات خطرناک روند فعلی رشد جمعیت کشور هشدار داده‌اند.
ساکی یاد آور شد: برای حل معضل کاهش جمعیت بیش از هر چیزی به تغییر سیاست‌های میدانی در این حوزه نیازمندیم.
وی در ادامه گفت: تشویق مردم به فرزندآوری در رسانه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه تا زمانی که موانع واقعی در جامعه برداشته نشود چاره‌ساز نخواهد بود.
عضو شورای راهبردی بنیاد ملی جمعیت با تاکید بر اینکه بایستی در عین حال که از دولت مطالبه‌گری می‌شود خانواده‌ها نیز در خود دگرگونی فرهنگی ایجاد کنند، بیان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها تنها از دولت مطالبه می‌کنند در حالی که فرزندآوری درگیر مسائل فرهنگی شده است و وجود فرهنگ و تفکرات اشتباه سبب کاهش فرزندآوری در جامعه شده است.
ساکی با اشاره بر اینکه دشمنان و غرب با ترویج فرهنگ کاهش فرزندآوری به دنبال جلوگیری از پیشرفت میهن اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: فروپاشی خانواده و به دنبال آن کاهش فرزندآوری در بانوان همسو با نگرش سکولار غرب در زندگی مانع از پیشروی میهن اسلامی است.
در نهایت حجت الاسلام والمسلمین ساکی عنوان کرد: جنگ علیه خانواده و جمعیت جوان، جنگ حقیقی این روزهای ماست که اگر همت و بصیرت مسئولان و خانواده‌ها نباشد افق تاریکی را پیشاروی میهن اسلامی ما قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha