حمله جنگنده‌های فرانسه به «مخفیگاه‌های» داعش در شمال عراق
کد خبر: 3854042
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

حمله جنگنده‌های فرانسه به «مخفیگاه‌های» داعش در شمال عراق

گروه بین‌الملل ــ وزیر نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور چند مخفیگاه و تونل متعلق به گروه داعش را در شمال شرق عراق مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «یورونیوز» اتحادیه اروپا، فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، بر عزم این کشور برای ادامه مبارزه با گروه داعش در خاورمیانه تأکید کرد.

وی، روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: نیروهای هوایی فرانسه چند مخفیگاه و تونل متعلق به داعش را بمباران کرد. ما به داعش مجال نخواهیم داد.

وی ضمن اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و کشته شدن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش نوشت: موضع فرانسه ثابت بوده و خللی در اراده فرانسه برای مبارزه با تروریسم به وجود نیامده است.

بنا به اعلام ستاد فرماندهی ارتش فرانسه، عملیات این کشور به وسیله گروهی از جنگنده‌های رافال انجام شد. به گفته این مسئول ارتش فرانسه، هواپیمای گشت‌زنی هوایی «آتلانتیک ۲» (پهپاد ائتلاف بین‌المللی علیه داعش) پیش از انجام این عملیات دست به شناسایی مخفیگاه و تونل‌های گروه داعش زده بود.

یک منبع نظامی فرانسه به فرانس‌پرس گفته است که هدف از این عملیات، تخریب چند «تونل» بود که گروه داعش از آنها برای پشتیبانی اقدامات خود در منطقه استفاده می‌کرد.

گروه داعش روز پنجشنبه مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه را تائید کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که ابوبکر بغدادی به دست نیروهای آمریکایی کشته شده است.

گروه داعش، ابراهیم هاشمی قرشی را به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی در مقام رهبری این گروه معرفی کرده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که بقایای جسد ابوبکر بغدادی به دریا ریخته شده است.

انتهای پیام
captcha