ثبت سه مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد در شهربابک
کد خبر: 3861596
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

ثبت سه مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد در شهربابک

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهربابک با بیان اینکه از ابتدای امسال سه مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد در این شهرستان محقق شده است، بیان کرد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف یکی از اقدامات مهم و اولویت‌دار اوقاف است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام یوسف مولایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک دیروز سه‌شنبه، 12 آذر درباره آخرین اقدامات اجرایی این اداره در رسیدگی به وضعیت موقوفات شهرستان شهربابک گفت: از ابتدای سال جاری با ساماندهی و به روز رسانی در قیمت گذاری املاک وقفی قابل واگذاری، ۱۸ موقوفه این شهرستان در لیست آگهی مزایده قرار گرفتند.

وی افزود: این تعداد موقوفه پس از اتمام مهلت اجاره به مزایده واگذار و سند اجاره با مستاجران جدید تنظیم شد.

حجت‌الاسلام مولایی بیان کرد: کاربری این موقوفات شامل زمین، آب کشاورزی و ملک تجاری است که برگزاری مراسم روضه‌خوانی، ساخت و عمران مساجد و کمک به هزینه تحصیل طلاب علوم دینی از جمله نیات این موقوفات است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان شهربابک با اشاره به تکمیل اطلاعات پایه موقوفات و رقبات این شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور، بیان کرد: تا کنون اطلاعات تکمیلی ۱۴۵ موقوفه متصرفی و ۵۳ موقوفه غیر متصرفی شهرستان در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال سه مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد در این شهرستان محقق شده است، بیان کرد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف یکی از اقدامات مهم و اولویت‌دار اوقاف است و ما نسبت به ترویج این سنت حسنه و ترغیب نگاه خیران به سمت ثبت وقف با نیت مسائل روز جامعه اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha