انقلاب اسلامی راه مقابله با استبداد را به ملت‌های آزاده آموخت
کد خبر: 3875429
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

انقلاب اسلامی راه مقابله با استبداد را به ملت‌های آزاده آموخت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی، مفاهیم و ارزش‌های اسلامی را به سایر کشورها نیز صادر کرد و راه و رسم مقابله با استبداد را به ملت‌های آزاده آموخت، بطوری که سایر کشورها نیز تحت تأثیر انقلاب ایران، شروع به مبارزه با رژیم‌های مستبد حاکم کردند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه شهرستان زاهدان، امروز، 11 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف موجب رشد و شکوفایی شد، بطوری که استقلال و توسعه کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت، ظاهرا کشور دارای امکانات بود، اما در حقیقت چیزی نداشت و هرچه بود، وابستگی به غرب بود، اما بعد از پیروزی انقلاب، تکیه بر توانمندی‌های داخلی مورد توجه قرار گرفت و استعدادهای نهفته، شکوفا شد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: انقلاب اسلامی، مفاهیم و ارزش‌های اسلامی را به سایر کشورها نیز صادر کرد و راه و رسم مقابله با استبداد را به ملت‌های آزاده آموخت، بطوری که ملت‌های سایر کشورها نیز تحت تاثیر انقلاب ایران، شروع به مبارزه با رژیم‌های مستبد حاکم کردند.

وی با اشاره به این که هم اکنون در جایگاه ویژه بین‌المللی قرار داریم، افزود: در یک دوره‌ای، در شهرهای کشورمان با دشمن مقابله می‌‎کردیم اما امروز جنگ با دشمن به بیرون از مرزها انتقال داده شده وحتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن نداده‌ایم.

محامی با اشاره به این نکته که فرهنگ انقلاب در سطح جهان گسترش چشمگیری داشته، اظهار کرد: مقاومت جانانه مردم یمن در برابر ائتلاف سعودی و وارد کردن ضربات سهمگین به آنان، مقابله مردم دنیا با ظلم و ستم و مقابله جوامع اسلامی با طرح معامله قرن و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز از نشانه‌های گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: برای حفظ و تداوم انقلاب و مقاومت و مقابله با اقدامات استکبار جهانی به سه عامل اسلام خواهی و دین‌مداری مردم، پیروی از رهبری الهی و ولایت فقیه و حضور پرشور مردم در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نیازمند هستیم. دشمن طی سی سال اخیر تلاش بسیاری برای ضربه وارد کردن به این سه عامل انجام داده و باید در این خصوص هوشیار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: انتخابات از حقوق مردم است و حق الناس محسوب می‌شود؛ باید همه دست اندرکاران تلاش کنند تا حقی از مردم تضییع نشود. حضور پرشور مردم نیز در انتخابات یک نوع جنبه حق الناس دارد چرا که ادامه حیات انقلاب نیازمند حضور پرشور مردم در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات است.

انتهای پیام
captcha