نمایشگاه کتاب، رویدادی تأثیرگذار در هر جامعه‌ای است
کد خبر: 3879294
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

نمایشگاه کتاب، رویدادی تأثیرگذار در هر جامعه‌ای است

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: باید بتوان دسترسی جامعه به کتاب را تسهیل کرد، نمایشگاه کتاب، به‌عنوان یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار در هر جامعه‌ای، این امکان را فراهم می‌کند؛ جامعه‌ای که با کتاب انس بگیرد، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی‌ زینی‌وند، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در نشست برنامه‌ریزی بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در زاهدان گفت: کتاب، غذای روح انسان و جزو كالاهای اساسی و ضروری مورد نياز جامعه است؛ بنابراین بايد تمام تدابير لازم برای تداوم حيات و رشد اين محصول فرهنگی به‌كار گرفته شود.

وی ادامه داد: باید بتوان دسترسی جامعه به کتاب را تسهیل کرد و نمایشگاه کتاب، به‌عنوان یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار در هر جامعه، این امکان را فراهم می‌کند؛ جامعه‌ای که با کتاب انس بگیرد، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون استاندار با ذکر این مطلب که مهم‌ترین سند و عامل پیشرفت و تمدن هر جامعه کتاب است، اضافه کرد: راه‌های ترویج کتابخوانی گسترده است و یکی‌ از مهم‌ترین این راه‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی نمایشگاه کتاب را همچنین فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان دانست و افزود: برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خاص این استان نیستند و در همه جای کشور وجود دارند؛ بنابراین باید به هر طریقی، این نگاه‌ها را تغییر داد.

زینی‌وند اظهار کرد: نمایشگاه کتاب همچنین فرصتی برای انتقال مبانی و اصول انقلاب اسلامی به نسل جوان است؛ دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و واحدهای فرهنگی و دستگاه‌های امنیتی باید به بهترین شکل از این ظرفیت بهره ببرند.

این مقام مسئول افزود: همچنین می‌توان در طول ایام برگزاری نمایشگاه، گفتمان راهبردی و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مواجهه با مسائل مختلف داخلی و خارجی، بیانیه گام دوم انقلاب و مکتب رهبران و شهدای محور مقاومت اسلامی را در قالب تولید محتوا به صورت بروشور و تراکت در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار داد.

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از سوم تا نهم اسفندماه در محل سایت جدید نمایشگاه‌های زاهدان واقع در جاده چشمه زیارت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha