کمبود قبرستان اسلامی در رُم برای فوتی‌های کرونایی ایتالیا
کد خبر: 3892504
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

کمبود قبرستان اسلامی در رُم برای فوتی‌های کرونایی ایتالیا

مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا اعلام کرد که در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، قبرهای اندکی برای دفن فوتی‌های مسلمانان ایتالیایی باقی مانده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری دولتی ایتالیا (آکی)، «عبدالله رضوان»، دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا از مشکل یافتن مکانی برای دفن مردگان مسلمان در قبرستان اسلامی شهر رم به دلیل افزایش تعداد فوتی‌های ویروس کرونا خبر داد.

دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا دیروز جمعه گفت که روز قبل سه درخواست برای دفن فوتی‌های کرونا شده بود، اما امروز 11 درخواست داشته‌ایم.

 وی در ادامه اظهار کرد: تعداد بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان اقلیت‌های مختلف ایتالیا از جمله مسلمانان، قبرستان اسلامی شهر رم را با کمبود قبر مواجه کرده است و به زودی با مشکل یافتن مکانی برای دفن مردگان مسلمان روبرو می‌شویم.

عبدالله رضوان برای حل بحران کمبود قبرستان اسلامی در پی شیوع ویروس کرونا، خواستار ایجاد قبرستان‌های جدید در دیگر مناطق این کشور شد.

در همین ارتباط، «یاسین لفرم»، رئیس اتحادیه اقلیت مسلمان در ایتالیا اواسط فروردین‌ماه گفته بود که ۱۰۰ مسلمان به دلیل بیماری کرونا فوت شدند که بیشتر آنها ساکن استان‌های شمالی این کشور هستند.

انتهای پیام
captcha