موضوعات اقتصادی موجب فراموشی حوزه فرهنگ نشود
کد خبر: 3895172
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

موضوعات اقتصادی موجب فراموشی حوزه فرهنگ نشود

منتخب مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختن به موضوعات اقتصادی و سیاسی نباید موجب فراموشی حوزه مهم فرهنگ شود و ریشه بسیاری از مشکلات امروز ما به همین موضوع باز می‎گردد.

موضوعات اقتصادی و سیاسی موجب فراموشی حوزه فرهنگ نشود

به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد لرستان، مهرداد ویسکرمی، منتخب مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس یازدهم، روز گذشته، نهم اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تأکید بر جایگاه ویژه فرهنگ در توسعه یک کشور، گفت: پرداختن به موضوعات اقتصادی و سیاسی نباید موجب فراموشی حوزه مهم فرهنگ شود و ریشه بسیاری از مشکلات امروز ما به همین موضوع باز می‎گردد.

وی تصریح کرد: لرستان دارای فرهنگی غنی و سرشار از ظرفیت‎های متنوع است که شاخص‌ترین آن‎ها پایبندی به ولایت و حرکت در مسیر ائمه معصومین‌(ع)، دفاع از تمامیت ارضی کشور و سازش نکردن با بیگانگان است که در طول تاریخ نمود و ظهور ویژه‎ای داشته است.

ویسکرمی ادامه داد: در زمینه فعالیت‎های فرهنگی باید مردم را پای کار بیاوریم، گرچه اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته مطلوب بوده اما نیازمند حرکت بیشتر هستیم تا بتوانیم فرهنگ غنی لرستان را به‎خوبی به سایر نقاط کشور معرفی کنیم.

منتخب مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ نباید اسیر بازی‎های سیاسی باشد، گفت: سیاست‎زدگی در حوزه فرهنگ یکی‎ از مهم‎ترین چالش‎های استان طی ساله‎ای گذشته بود که خوشبختانه در دوره جدید بسیار کمرنگ شده و انتظار می‎رود همان‎گونه که از نام این اداره‎کل پیداست، فعالیت‎های شما در جهت توسعه و تعالی اسلام باشد.

وی افزود: ما به‌دنبال فهم مشترک از مشکلات استان هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت نخبگان و فرزانگان به‌خوبی استفاده شود تا بتوانیم خلأ‎های موجود را کاهش داده و در مسیر تعالی گام برداریم.

ویسکرمی با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت‎های حوزه قرآن و عترت، اظهار کرد: یکی ‎از مهم‌ترین مشکلات ما در این خصوص کمبود زیرساخت‎های تخصصی قرآنی و همچنین مشخص نبودن متولی مستقیم در امور قرآنی است که باعث موازی‌کاری‎های بسیاری شده که باید ساماندهی شوند.

منتخب مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: موضوعاتی که در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی نیازمند حمایت نمایندگان است را مدون کرده و در اختیار مجمع استان قرار دهید تا در راستای تحقق آن‎ها برنامه‎ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام
captcha