برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در زنجان
کد خبر: 3919652
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سوگواره «احلی من العسل» در راستای آشنایی دانش‌آموزان با الگوهای نوجوان کربلا برگزار شد.

برگزاری سوگواره احلی من العسل در زنجانجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پرتکل‌های بهداشتی و بر اساس مصوبه ستاد برنامه‌ریزی سوگواره احلی من العسل، هشتمین سوگواره سراسری در دو قالب رهپویان قاسم متشکل از کاروان های 5 الی 17 نفره، محرم امسال در سطح شهر و در مسیرهای از پیش تعیین شده به اجرای برنامه پرداختند.

وی ادامه داد: این کاروان باهدف آشنایی دانش‌آموزان و نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) در مناطق و نواحی استان راه‌اندازی و برنامه‌های آن به‌صورت هماهنگ با سراسر کشور برگزار شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین پویش احلی من العسل که به‌صورت مجازی در قالب ارسال آثار با موضوعات هر خانه یک هیئت، مداحی نوغلامان، ساخت نماهنگ، تدوین پادکست (شعر، دلنوشته، متن ادبی و ...) و طراحی پوستر در حال برگزاری است و مهلت ارسال آثار تا 17 مهرماه مصادف با اربعین حسینی تعیین شده است.

رضایی با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هیئت‌های مذهبی باید مراسم عزاداری خود را در فضای باز برگزار کنند، تصریح کرد: در همین راستا محوطه ۴۳ مدرسه در سطح استان در اختیار هیئات قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha