همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3928744
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد کرمان از برگزاری سومین همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در استان به‌صورت مجازی و همزمان با هفته وحدت خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در کرمان گفت: این همایش 11 آبان‌ماه سال جاری و همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در سال 93 و دومین همایش در سال 96 در استان کرمان برگزار شده است، افزود: قرار بود این همایش به‌صورت دو سالانه ادامه پیدا کند که به دلیل شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و بعد از آن شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به امسال موکول شد.

مدیرکل ارشاد کرمان بیان کرد: این همایش امسال به‌صورت سفارش مقاله بوده است. برای آن برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده که با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، تولید محتوا در زمینه‌های مختلف و برگزاری مسابقات از جمله برنامه‌های جانبی این همایش است.

وی با بیان اینکه دبیری سومین همایش ملی پیامبر اعظم(ص) را حجت‌الاسلام ذوالفقاری مدیر پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) به عهده دارد، اظهار کرد: مقالات این همایش جمع‌آوری شده که تعدادی از آن‌ها در روز همایش ارائه شده و تعدادی نیز چاپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف این است تا این همایش‌ها اثربخش و کاربردی باشند و مردم بتوانند به صورت مؤثر از آن‌ها استفاده کنند، افزود: برای رسیدن به این منظور لازم است تا دبیرخانه همایش کار خود را به‌صورت مستمر ادامه داده و با استفاده از تجربیات گذشته این همایش به‌صورت کیفی برگزار شود.

علیزاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته این همایش با حضور مردم، اقلیت‌های مذهبی، اهل تسنن و گروه‌های مختلف برگزار شده است، بیان کرد: این همایش امسال به دلیل شیوع کرونا تقریباً به‌صورت مجازی بوده و با حضور تعداد اندکی از مهمانان برگزار می‌شود و البته به‌دنبال آن هستیم تا مردم بتوانند به‌صورت مجازی از برنامه‌های همایش استفاده کنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های‌ سومین همایش ملی پیامبر اعظم(ص) در استان کرمان تأکید کرد: نشست‌ها و کارگاه‌های این همایش صبح روز 11 آبان برگزار می‌شود و ساعت 16 نیز میثاق با شهدا را در برنامه داریم و بعد از نماز نیز مراسم اختتامیه همایش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha