توزیع 500 پرس غذای متبرک رضوی بین مرزبانان تایباد
کد خبر: 3933537
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

توزیع 500 پرس غذای متبرک رضوی بین مرزبانان تایباد

دبیر کانون‌های  خدمت رضوی در خراسان رضوی گفت: تعداد 500 پرس غذای متبرک رضوی بین مرزبانان مستقر در مرز دوغارون تایباد توزیع شد.

توزیع 500 پرس غذای متبرک رضوی در نوار مرزی ایران و افغانستان

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر مومن، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در شرایط موجود که ویروس کرونا در تمام کشور مردم را درگیر کرده است، آستان قدس رضوی درصدد برآمده تا در این ایام غذای گرم مهمانسرای حضرت رضا(ع) را در شهرستان‌های همجوار توزیع کند.

وی ادامه داد: روز گذشته 16 آبان‌ماه، با هماهنگی‌های انجام شده با فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، یک تیم از خدام آستان قدس رضوی این تعداد غذای گرم متبرک را بین مرزبانان مستقر در پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد توزیع کردند.

مومن بیان کرد: تاکنون در این ایام، تعداد 6000 پرس غذای گرم متبرک رضوی در بیمارستان‌های درگیر کرونای شهرستان‌های استان و نیز شهرهای مرزی توزیع شده است.

دبیر کانون‌های  خدمت رضوی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام تعداد 200 هزار بسته ارزاق شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات، سویا بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده خدام آستان قدس در این ایام طی مراسمی بخش کرونای بیمارستان‌های درگیر با این ویروس منحوس در شهرستان‌ها را به پرچم متبرک رضوی متبرک و تعدادی تبرکات رضوی شامل نبات، عطر و... به بیماران مبتلا اهدا کردند.

گفتنی است؛  استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار گرفته است. مرزبانانی که محافظت از این میزان مرز مشترک ایران و افغانستان را در فرماندهی هنگ مرزی تایباد برعهده دارند، مهمان سفره امام رضا(ع) بودند.

انتهای پیام
captcha