مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه هامبورگ
کد خبر: 3935345
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
آنلاین برگزار می‌شود؛

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه هامبورگ

مراسم آغاز سال تحصیلی 2021 ـ 2020 حوزه علمیه مرکز اسلامی هامبورگ به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مرکز اسلامی هامبورگ در این باره اعلام کرد: این مراسم امروز 15 نوامبر 2020 برابر با 25 آبان‌ماه از ساعت 17:30 تا 19 به وقت آلمان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این برنامه با پیام تصویری حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید کشورمان همراه خواهد بود و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مفتح، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و حجت‌الاسلام عباسی در آن سخنرانی می‌کنند.

حوزه علمیه هامبورگ، نخستین حوزه علمیه شبانه‌روزی اروپا است که به عنوان بخش آموزش آکادمی اسلامی آلمان در مرکز اسلامی هامبورگ تحت مسئولیت امام وقت مرکز اسلامی هامبورگ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا رمضانی در سال 1392 شکل گرفت.

این حوزه با مدیریت حجت‌الاسلام حمیدرضا ترابی و با جذب پنج طلبه از آلمان آغاز به کار کرد و به تدریج بر دامنه فعالیت‌های آموزشی خود افزود تا اینکه در سال تحصیلی 97ـ 96 دوره آموزشی جدید خود را با بیش از چهل طلبه در دو بخش برادران و خواهران از کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، اتریش و سوئیس در ساختمان اختصاصی در زمینی به مساحت 1400 متر مربع جشن گرفت.

در خرید ساختمان اختصاصی حوزه علمیه هامبورگ، خیرانی از ملیت‌های مختلف مشارکت کردند و با اهدای وجوه نقدی خود در این امر شریک شدند.

انتهای پیام
captcha