فرهنگ انتظار؛ بهترین پشتوانه برای ارتقای تولید
کد خبر: 3961244
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

فرهنگ انتظار؛ بهترین پشتوانه برای ارتقای تولید

امام جمعه خرمدره گفت: ترویج فرهنگ درست انتظار نجات‌بخش جامعه بشری بوده و بهترین پشتوانه برای ارتقای فرهنگ تولید است.

فرهنگ انتظار؛ بهترین پشتوانه برای ارتقای تولیدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: فرج به معنای گشایش و رفع موانع است چون زمینه برای حضور حجت نبود، امام عصر (عج) در غیبت هستند و روشن است تا این موانع برطرف نشده و زمینه فراهم نشود، ظهور ایشان محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار فرج یعنی اقدام عملی برای رفع موانع و گشایش برای حضور حضرت در جامعه بشری ادامه داد: انتظار به معنای خمودی و تنبلی نه تنها مصداق برترین عبادت نیست بلکه عامل تخدیر فکری و اعتقادی بوده و در خدمت تأمین و تضمین خواسته‌های دشمنان دین است و یقیناً انتظار بدون تلاش برای رسیدن به آرمان‌ها در حد ممکن نه می‌توانست عامل پیروزی انقلاب باشد و نه می‌تواند حافظ انقلاب و یاری‌گر آن در رسیدن به اهداف و آرمان‌ها باشد.

خطیب نماز جمعه خرمدره افزود: مسئولان و نهادهای فرهنگی به جای ترویج نگاه امیدوارانه به نظریه‌های علوم انسانی غربی، به ترویج فرهنگ انتظار درست مهدوی به عنوان نجات‌بخش امروز جامعه و مهیاسازی آن برای روز انتظار و فردای انتظار بپردازند و این در حالی است که انتظار به معنای درست بهترین پشتوانه برای ارتقای فرهنگ تولید است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ابراز کرد: سخنرانی‌های اول سال رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال توسط ایشان باید به عنوان اصلی‌ترین عامل تعیین اولویت‌های حرکت مردم و مسئولان باشد. همچنین اگر چه فرهنگ اهمیت و اصالت در برابر اقتصاد دارد، اما این اقتصاد و تولید است که می‌تواند به عنوان خادم فرهنگ، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را در جامعه بشری ترویج دهد.

زاهدی‌پور بیان کرد: اعلام سیاست قطعی کشور در ارتباط با بازگشت به برجام از سوی‌ آمریکا، راه را برای هرگونه تکرار تجربه تلخ عجله در تصویب برجام را می‌بندد، تضمین‌کننده عزت و اقتدار نظام اسلامی است و مهمترین هدف و آرمان انقلاب و نظام اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه خرم‌دره با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها، تاکید کرد: کسب رتبه بالای جهانی در تولید علم از سویی و خودکفایی علمی در بسیاری از عرصه‌های تولیدی از سوی دیگر و همچنین پیشرفت چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان مؤید بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها است و دولت‌ها باید به فکر پیاده‌سازی عملی چنین محصولات علمی در عرصه اقتصاد و تولید بوده و مبنای حمایت از تولید کنندگان را بر این محور قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه انتخابات و مردم‌سالاری دینی، یادآور شد: مردم باید توجه کنند که زندگی چهار و بلکه هشت ساله آینده آنان بر اساس انتخابات امسال شکل می‌گیرد، بنابراین هم اصل شرکت در انتخابات یک مسئولیت بزرگ است و هم نوع انتخاب و این همان مردم‌سالاری دینی است که رهبر معظم انقلاب بر مسئولیت توأم انتخاب‌کننده و انتخاب‌شونده در آن تأکید دارند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل روحیه انقلابی و مبتنی بر تقواست و بر این اساس حفظ انقلاب و دستیابی به آرمان‌های آن به ویژه عدالت و ظلم‌ستیزی، مرهون انتخاب مبتنی بر تقوا و عدالت است و اصولاً ما در صورتی می‌توانیم انتظار عدالت‌گستری از دولت را داشته باشیم که دولتی عدالت‌گستر و انقلابی انتخاب کرده باشیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فضای مجازی، بیان کرد: منفعت سیاسی برخی‌ جناح‌ها و گروه‌ها در ترویج ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی است چرا که ولنگاری فرهنگی به عنوان یک مخدر قوی، مسئولیت‌پذیری را تحت الشعاع قرار داده و سابقه آن‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

انتهای پیام
captcha