برگزاری پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرودی
کد خبر: 3982294
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

برگزاری پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرودی

فرماندار شاهرود از برگزاری پیش کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرود 17 تیر با حضور مسوولان کشوری و استانی در شاهرود خبر داد.

برگزاری پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، ابوطالب جلالی، فرماندار شهرستان شاهرود امروز 16 تیر در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه الگوسازی و تقویت روحیه خودباوری هدف اصلی تکریم مفاخر است گفت: آیت‌الله شاهرودی را باید به نسل جوان معرفی کرد.

وی ادامه داد: این مرجع بزرگ الگوی ساده‌‎زیستی، مردمی‌بودن، فروتنی و سخت‌کوشی بود که بر این اساس استان دارای شخصیت‌های مهم فرهنگی و دینی است و شخصیت‌های فرهیخته‌ای را تقدیم جامعه فرهنگی کشور کرده ولی شخصیت آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی بی‌نظیر است.

سید محمود حسینی شاهرودی(۱۲۶۲-۱۳۵۳ش) مرجع تقلید شیعه و لقب ذوالشهادتین داشتند. احداث مسجد، حسینیه و مدرسه علمیه در کابل و برخی شهرهای ایران، بازسازی مدارس علمیه بخارایی و قزوینی در نجف، تأسیس بعثه حج و اعتراض به حکومت پهلوی در واکنش به واقعه فیضیه از اقدامات سید محمود شاهرودی در دوره مرجعیتشان بود. همچنین در دوره مرجعیت ایشان پیاده‌روی از نجف به کربلا رونق گرفت.

رساله‌هایی در موضوعات فقهی و اصولی و نیز تقریرات درس‌های آقاضیاء عراقی و میرزای نائینی از تألیفات آیت‌الله شاهرودی است. همچنین کتاب یَنابیع‌الفقه نوشته سید محمدجعفر جزائریِ مروج، تقریرات درس خارج صلاة (نماز) آیت‌الله شاهرودی است که در چهار جلد منتشر شده است.

گفتنی است پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی حسینی شاهرود 17 تیر با حضور مسوولان کشوری و استانی در شاهرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha