اعلام آمادگی ۸۰ هیئت‌ مذهبی اراکی برای کمک به بیماران کرونایی
کد خبر: 3990803
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

اعلام آمادگی ۸۰ هیئت‌ مذهبی اراکی برای کمک به بیماران کرونایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک اظهار کرد: ۸۰ هیئت مذهبی اعلام آمادگی کردند تا در شرایط فعلی کرونایی در فضای بیمارستان‌ها برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی حضور فعال داشته باشند.

اعلام آمادگی 80 هیئت‌مذهبی اراکی جهت کمک به بیماران کرونایی

حجت‌الاسلام سیدرسول اختری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، قرمز بودن شهرستان و حفظ سلامتی عموم شهروندان ارائه مجوز برای برپایی مراسم عزاداری محرم با دقت و حساسیت بالا صادر شد و با تأکید بر رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌ها برای 660 هیئت مذهبی مجوز فعالیت صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مصوبات ستاد مقابله با کرونا برای رؤسای هیئت‌های مذهبی جهت رعایت ابلاغ و جلسات توجیهی برای رؤسای هیئت‌های مذهبی، خطبا و مداحان برگزار شده است، تصریح کرد: سامانه «بیرق» سامانه‌ای ملی است که برای اخذ مجوز هیئت و شکایات مردمی در نظر گرفته شده است و عموم شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به‌ویژه عدم رعایت دستورات بهداشتی از هیئات مذهبی می‌توانند از این طریق شکایات خود را مطرح کنند تا در سطح ملی بررسی شده و مراتب به شهرستان‌ها ارجاع داده می‌شود و در صورت تکرار مجوز صادره باطل می‌شود.

اختری ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش، از فعالیت 50 هیئات مذهبی در محوطه مدارس خبر داد و افزود: بسیاری از هیئت‌های مذهبی در اماکن عمومی همچون پارک‌ها و سالن‌های ورزشی با سقف‌های بلند در حال عزاداری هستند. امسال ستاد محرم با حضور دستگاه‌های مختلف جهت تسهیل‌گری برنامه‌های محرم در فرمانداری اراک تشکیل شده است.

وی از عدم استقبال برخی دستگاه‌ها مبتنی بر ارائه اقلام بهداشتی جهت مقابله با کرونا در هیئات مذهبی گلایه کرد و افزود: با توجه به شیوع پیک پنجم و خطرناک بودن شرایط کرونا انتظار می‌رفت همه دستگاه‌ها پابه‌کار باشند. همچنین خارج شدن هیئات مذهبی از تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد هزینه‌برست و هیئت‌ها ممکن است از عهده آن برنیایند، چراکه فضاسازی خاج از مسجد یا حسینیه برای برخی هیئت‌ها بین 100 تا 150 میلیون تومان هزینه داشته است. تقاضای ما از دستگاه‌ها این است تا جاییکه برایشان مقدورست ما را حمایت کنند.

اختری در ادامه از تشکیل کمیته نظارت با مشارکت تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، اوقاف، سپاه، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، شهرداری و فرماندار جهت رعایت حداکثری بهداشت در هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: در این کمیته تمام ملزومات برای نظارت حداکثری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است و تمامی دستگاه‌های عضو به بهترین شکل وظایف را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجوز برپایی 4 ایستگاه سلامت در سطح شهر اراک به منظور توزیع اقلام بهداشتی صادر شده است، ادامه داد: محرم سال گذشته 85 درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شد و امسال بنا داریم این رعایت افزایش داشته باشد و در حال حاضر 80 هیئت مذهبی اعلام آمادگی کردند تا در شرایط فعلی  کرونایی در فضای بیمارستان‌ها جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی حضور فعال داشته باشند.

اختری قرآن را اصل و اساس مراسم سوگواری و عزاداری محرم دانست و گفت: 10 استاد از اساتید مجرب قم به شهرستان دعوت شدند که در تمام شب‌های محرم به بیان نکات قرآنی و تفسیر برخی آیات می‌پردازند. شعار امسال «نسل به نسل در پناهت هستیم» است و ما منطبق با این شعار اهداف را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. متأسفانه جامعه ما در حال پیر شدن است و اساتید با استفاده از آیات قرآن خانواده‌ها را نسبت به افزایش جمعیت با نگاه قرآنی و داشتن نسلی صالح با رویکرد دینی آگاه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha