100 دانشجوی همدانی به اردوی جهادی اعزام شدند
کد خبر: 3992698
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

100 دانشجوی همدانی به اردوی جهادی اعزام شدند

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از فعالیت 100 دانشجوی همدانی در ایام تعطیلات تابستان به عنوان نیروی جهادی خبر داد و گفت: در مرحله اول این اردو و به همت 6 گروه جهادی یک منزل مسکونی در روستای سیراب رزن ساخته شد.

اعزام 100 دانشجوی همدانی به اردوی جهادیحمید پورحسینی، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، از همدان، تصریح کرد: در تابستان سال جاری تاکنون 100 دانشجو از استان برای شرکت در اردوهای جهادی ثبت نام و اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: این 100 دانشجو در حوزه فعالیت‌های عمرانی و آموزشی در روستاهای اطراف استان فعالیت داشته‌اند.

پورحسینی اظهار کرد: این جهادگران در حوزه آموزشی از اوایل مردادماه کار خود را آغاز و در چهار روستا در شهرستان رزن به آموزش دانش آموزان پایه یکم تا ششم می‌پردازند.

وی یادآور شد: 35 نفر نیروی دانشجوی جهادگر در این امر مشارکت و 350 دانش‌آموز در این طرح شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان همچنین به فعالیت‌های عمرانی دانشجویان جهادگر پرداخت و گفت: این برنامه نیز از مردادماه از سوی 6 گروه جهادی آغاز شده بود که در پی آن یک منزل مسکونی در روستای سیراب رزن ساخته شد.

وی ادامه داد: هزینه‌های ساخت این منزل مسکونی از سوی خیرین، بنیاد مسکن و کمیته امداد پرداخت شده است.

پورحسینی با بیان اینکه 30 نیروی جهادگر در قالب 6 تیم جهادی در این حوزه فعالیت دارند، افزود: به علت شرایط کرونایی حاکم بر استان فعلاً این فعالیت‌ها متوقف شده و از نیمه دوم شهریور آغاز خواهد شد.

وی گفت: دانشجویان بسیجی از دانشگاه‌های بوعلی، صنعتی، پیام نور، ملایر و تویسرکان برای شرکت در فعالیت‌های جهادی آماده اعزام شده بودند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان بیش از 5 هزار نفر روز فعالیت جهادی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در پایان گفت: از این تعداد نیروی جهادی شرکت کننده در استان 40 نفر بانو و 60 نفر آقا هستند.

انتهای پیام
captcha