روش‌های افزایش رزق و روزی
کد خبر: 3995730
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

روش‌های افزایش رزق و روزی

یک کارشناس دینی دور شدن از رذائل اخلاقی، رعایت تقوای الهی، شکر نعمت، صله ارحام و نیکی به والدین را از عوامل افزایش رزق و روزی برشمرد.

راه‌های افزایش رزق و روزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، فروغ خیاطی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات پرسمان دینی ویژه بانوان که در محل مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: به طور کلی به مال و ثروت و پول، رزق گفته می‌شود و غالب مردم فکر می‌کنیم کسی که از نظر مالی کم‌برخوردار است رزق و روزی‌اش کم است، در صورتی که ممکن است این فرد رزق معنوی بسیاری داشته باشد.

وی سلامت جسم،‌ امنیت، حال خوش عبادت و محبوبیت بین مردم را از جمله مصادیق رزق معنوی دانست و گفت: رزق‌های معنوی قابل قیاس با رزق‌های مادی نیستند، اما متاسفانه ما کمتر به آن توجه داریم.

این کارشناس قرآنی اظهار کرد: برخی عوامل از جمله تنبلی باعث تنگ شدن رزق و روزی مادی انسان می‌شود. کسی که اهل کار و تلاش نباشد رزق و روزی او کم می‌شود. ما یک رزق معلوم داریم که به هر صورتی که باشد به انسان می‌رسد، اما یک نوع رزق هست که با کار و تلاش حاصل می‌شود.

این مدرس حوزه بیان کرد: یکی دیگر از عواملی که موجب کم شدن رزق و روزی انسان می‌شود خواب بین الطلوعین است. این موضوع از نظر علمی نیز اثبات شده که در هنگام بین‌الطلوعین بدن انسان انرژی مثبت بیشتری از کائنات دریافت می‌کند.

توکل بر غیر خدا روزی را کاهش می‌دهد

وی افزود: یکی دیگر از عوامل تنگ شدن رزق و روزی توکل بر غیر خداست، روزی‌دهنده همه انسان‌ها خداوند است و اگر کسی برای کسب روزی به غیر خدا امید داشته باشد قطعاً روزی‌اش کم خواهد شد. کسی که به خدا توکل داشته باشد از جایی که گمان ندارد خدا روزی‌اش را می‌رساند.

این کارشناس دینی، بداخلاقی،‌ اسراف، ارتکاب گناهان کبیره و خیانت در امانت را از دیگر عوامل تنگ شدن رزق و روزی معرفی و بیان کرد: اگر می‌خواهیم خداوند رزق و روزی فراوان نصیب ما کند باید از این رفتارها دوری کنیم.

وی در ادامه به عوامل افزایش روزی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش رزق و روزی توبه و استغفار به درگاه خداوند است. کسی که به گناهان خود در پیشگاه خداوند استغفار و طلب بخشش می‌کند خداوند رزق فراوانی به او عطا خواهد کرد.

خیاطی افزود: یکی دیگر از راه‌های افزایش روزی، رعایت تقوای الهی است. در قرآن کریم آمده است که اگر انسان‌ها تقوا را رعایت کنند خداوند برکات را از زمین و آسمان بر آنها سرازیر می‌کند.

وی بیان کرد: شکر نعمات از دیگر کارهایی است که انجام آن روزی انسان را زیاد می‌کند. در حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده که ایشان فرموده‌اند: «نعمت به شکر و شکر نیز به فزونی نعمت وصل است.»

این کارشناس مذهبی صله رحم را یکی دیگر از عوامل افزایش رزق و روزی انسان دانست و بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی کسی که صله ارحام انجام می‌دهد خداوند نیز شرایط وسعت روزی برای او فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: صدقه دادن،‌ ازدواج و نیکی به پدر و مادر نیز از دیگر عواملی است که موجب فزونی رزق و روزی انسان می‌شود.

انتهای پیام
captcha