بررسی جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا
کد خبر: 4004075
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

بررسی جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی طی یک نشست علمی «جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا؛ پیشینه، چشم‌انداز» در قالب وبینار تبیین و بررسی شد.

بررسی جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، در نشستی که با حضور پژوهشگران گروه کلام و دبیرخانه همایش گفت‌وگوی ادیان در دفتر ریاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قالب وبینار برگزار شد، شیخ اشفاق حسین وحیدی، مبلغ و امام جمعه ملبورن استرالیا به ایراد سخن پرداخت.

وی که سابقه فعالیت ده ساله فرهنگی، علمی و تبلیغی در کشور استرالیا دارد در ابتدای این نشست گفت: شهر ملبورن از جمله شهرهای بسیار بزرگ، پرجمعیت و مهم کشوراسترالیا بوده و مذهب اکثریت جمعیت در این شهر مسیحیت کاتولیک است.

امام جمعه ملبورن ادامه داد: خوشبختانه مسلمانانی از کل دنیا به‌ ویژه از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، ایران و... اعم از شیعه و سنی در این کشور زندگی می‌کنند و تاکنون هیچ مشکل و اختلافی بین آن‌ها مشاهده نشده است؛ تنها مشکل اساسی و عمده ما این است که شیعیان همچون اهل تسنن اجازه ساخت مسجد و حسینیه را ندارند.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در کشور سوریه وجود داشت بخشی از مردم این کشور به استرالیا مهاجرت کردند که در بین آنان داعشی‌ها نیز بودند؛ داعش همواره بر علیه شیعیان تبلیغ می‌کند و دولت استرالیا راه مسلمانان را از آنان جدا می‌داند.

شیخ اشفاق حسین وحیدی ادامه داد: ما در این کشور به مناسبت‌های مختلف، در قالب وبینار و به صورت آنلاین در ایام ولادت‌ و شهادت ائمه اطهار(ع) و اعیاد، عزاداری و سوگواری، مراسم و برنامه‌های مختلفی برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلف ورزشی، تربیتی، تغذیه و اردوهای تفریحی برای نسل جوان مسلمان برگزار می‌کنیم و از این طریق به تبلیغ و ترویج دین اسلام و آموزه‌های قرآنی می‌پردازیم.

انتهای پیام
captcha