کرمان؛ میزبان شهدای گمنام تازه تفحص شده
کد خبر: 4012771
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان بیان کرد:

کرمان؛ میزبان شهدای گمنام تازه تفحص شده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه در کل کشور هویت ۳۰ شهید گمنام شناسایی شده است که ۳ تن از آن‌ها در کرمان مدفون هستند، گفت: کرمان همزمان با ایام فاطمیه میزبان تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده است.

محمود مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در نشست‌خبری که امروز 22 آبان‌ماه در سالن مرکزی حفظ آثار برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان 112 گلزار شهدای گمنام و 296 شهید گمنام در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه و 27 آذر ماه سال جاری استان کرمان میزبان تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده است، ادامه داد: تشیع این شهدا در سه شهرستان از استان کرمان انجام می‌گیرد که 16 مکان برای تدفین در نظر گرفته شده است و از این تعداد هشت مکان برای تدفین شهدا مورد موافقت قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به آزمایشات انجام شده در زمان پیدا‌کردن پیکر مطهر شهدای گمنام برای شناسایی سریعتر آن‌‌ها، گفت: کار شناسایی شهدای گمنام از سال ۸۰ به بعد بهتر شد و تشییع، تدفین و شناسایی با سازماندهی و هماهنگی‌های بیشتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور هویت 30 شهید گمنام شناسایی شده است که 3 تن از آن‌ها در استان کرمان مدفون هستند، ادامه داد: این سه شهید متعلق به شهرهای اصفهان، کاشان و دزفول هستند. همچنین یک شهید گمنام که در شهرکرد مدفون است متعلق به شهر کرمان است که رسته اعزامی این شهید ارتش است.

مهدوی‌فرد در ادامه به هویت سه شهید گمنام مدفون در استان کرمان پرداخت و گفت: شهید«مهدی تحویلیان» فرزند غلامرضا از نیروهای ارتش در اصفهان بود که در سال67 و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید و در سال 1387 در دانشگاه ولیعصر رفسنجان تدفین شد. شهید «محمد بدیعی» فرزند حبیب الله، از کاشان در سال 68 و در سن ۱۷ سالگی به شهادت رسید و در سال 1395 در منطقه زهکلوت تدفین شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: سومین شهید گمنام شناسایی شده «عبدالکریم عبدال‌زاده» از دزفول است که در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و در سال 1395 در منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر در استان کرمان تدفین شد.

مهدوی‌فرد در پایان با بیان اینکه استقبال از خانواده این شهدا در مرکز استان و شهرهای محل تدفین شهید طی روزهای آینده انجام می‌شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به خانواده شهیدِ کرمانی مدفون در شهرکرد که اعزامی از ارتش بوده نیز به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha