۹۵درصد سیستان و بلوچستان درگیر بحران خشکسالی
کد خبر: 4021640
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

۹۵درصد سیستان و بلوچستان درگیر بحران خشکسالی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش میزان بارندگی در استان گفت: تا پایان سال میزان بارش کمتر از حد نرمال است و نکته نگران‌کننده تنها مربوط به تغییرات کمی نیست، بلکه تغییرات کیفی و تغییر شکل ظاهری بارش‌ها از بارندگی‌های مداوم و گسترده به بارندگی‌های رگباری و نقطه‌ای هم نگران‌کننده است.

خشکسالی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، افزود: سیستان و بلوچستان رتبه دوم کمترین درصد بارش در سال آبی جاری را بعد از استان فارس به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: کم‌بارشی انباشته و کاهش شدید بارندگی در سیستان و بلوچستان موجب شد تا استان بیش از ۹۵درصد درگیر بحران خشکسالی شود.

حیدری افزود: استان باتوجه به میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون 4 و 3 دهم میلیمتر بارش داشته که نسبت به دوره مشابه بلند مدت حدود ۵۶ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

وی گفت: ادامه این بحران، خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد، منابع طبیعی، کشاورزی و منابع آبی وارد خواهد کرد که معیشت و زندگی بسیاری از افراد جامعه که اقتصاد خانواده آنها وابسته به منابع آب است را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha