تشکیل ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر خراسان رضوی در مشهد
کد خبر: 4034073
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
برای نخستین‌بار در کشور صورت می‌گیرد

تشکیل ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر خراسان رضوی در مشهد

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی اظهار کرد: ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر خراسان رضوی، ستاد بی‌نظیری است که در کشور برای اولین‌بار پایه‌های آن در شهر مشهدالرضا(ع) پایه‌ریزی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 16 بهمن‌ماه در مراسم نکوداشت چهار دهه خدمات استاد سیدمجتبی سادات فاطمی که با حضور جمعی از قرآنیان مشهد در محل مسجد کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا چهل‌وسومین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی، یاد و نام امام راحل، شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای عرصه امنیت، مدافعین حرم، حاج قاسم سلیمانی و شهدای عرصه سلامت را گرامی می‌دارم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از حدود دو ماه گذشته ستادی تحت عنوان «ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر قرآنی خراسان رضوی» تشکیل شد که هیئت امنایی در این ستاد شکل گرفت و سپس در 13 کمیته اجرایی نیز جلسات مختلفی را با نهادهای فرهنگی استان و متولیان امر در حوزه قرآن و عترت برگزار کردیم و هر یک از متولیان نظرات و آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام کردند.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی گفت: ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی خراسان رضوی ذیل دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی قرار دارد و چند سالی است که فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، اما طی حدود دو ماه اخیر با شکل‌گیری ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی استان، بناست که ادامه این فعالیت‌ها در این مؤسسه ادامه پیدا کند.

سلطانی بیان کرد: طی سال‌ها در این دو مؤسسه از بیش از 100 خادم و مفاخر عرصه قرآن و عترت استان، تجلیل شده و تاکنون نیز 2530 دقیقه برنامه ضبط شده از این تکریم‌ها و تجلیل‌ها، در آرشیو برنامه‌ها وجود دارد و در حقیقت طی 20 سالی که از عمر شوراها در کشور می‌گذرد، برای اولین‌بار در کشور است که این کار صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین به عبارت دیگر باید گفت که در کشور تنها مجموعه‌ای که به جامعه قرآنی خدماتی را ارائه می‌دهد، دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی است و ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر استان نیز ستاد بی‌نظیری در کشور است که پایه‌های آن در شهر مشهدالرضا(ع) نهاده شده است.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی بیان کرد: این ستاد در ابتدای شروع کار خود لازم دانست که از یکی از مفاخر و چهره‌های قرآنی استان تجلیلی داشته باشد و پس از مشورت‌هایی که در این راستا انجام دادیم، مقرر شد که استاد حاج سیدمجتبی سادات فاطمی به عنوان اولین فردی باشد که در این ستاد مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد.

سلطانی تأکید کرد: گفتنی است که در کنار بحث خدماتی که نسبت به این عزیزان داریم، بنای ما بر این است که بحث تسهیلات و همچنین پیگیری مطالبات جامعه قرآنی استان را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی یادآور شد: همچنین در اینجا لازم می‌دانم از نهادهایی چون شورای شهر، شهرداری، معاونت فرهنگی شهرداری و شهرداری منطقه ثامن مشهد، صداوسیمای مرکزی استان، سیمای قرآن، رادیو قرآن، خبرگزاری ایکنا، روزنامه قدس، شهرآرا و تمام افرادی که طی این مدت با ما همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام
captcha