نگاه به بیگانه عامل عقب ماندن از تحقق اقتصاد مقاومتی شد
کد خبر: 4037141
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

نگاه به بیگانه عامل عقب ماندن از تحقق اقتصاد مقاومتی شد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حاشیه‌سازی‌ها و نگاه به بیگانه عامل عقب ماندن از تحقق اقتصاد مقاومتی شد، افزود: اکنون خوشبختانه دولت با عزم و اراده قوی وارد میدان شده و باید با جدیت در مسئله اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولید ورود کرد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ۲۹ بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی راه خود را پیدا کرده و در این مسیر رو به جلو حرکت می‌کند، اما گاهی در گوشه و کنار شاهد اقداماتی هستیم که آسیب وارد می‌کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: دشمن رو به ضعف و انقلاب اسلامی باشتاب در حال حرکت است، البته هدف دشمن یکه‌تازی در برخی مناطق است، آمریکا قصد دارد اهداف خود را به پیش ببرد، اما آنان از گذشته هراس دارند و نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا در مذاکرات وین نفوذ کنند، اما از این هراس دارند که ایران دست برتر را دارد، از طرفی معادلات بر هم ریخته و غرب و شرق ضعیف شده است و انقلاب اسلامی طبق شعار نه شرقی نه غربی اقدامات خود را پیش می‌برد، روز به‌روز این انقلاب پرشتاب‌تر پیش می‌رود و امید در میان مردم افزایش می‌یابد. چشم‌ها باز و مردم بیدار هستند و مشاهده می‌کنند انقلاب چه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نامگذاری امروز به نام اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، بیان کرد: این امر مسئله مهم و از نکات کلیدی محسوب می‌شود که متأسفانه توجه به این مهم، آنگونه که باید صورت نگرفته است. اگر به این مسئله مهم توجه شده بود، مقاومت‌های کشور در برابر تکانه‌های اقتصادی دشمن، بیشتر و آسیب‌های ناشی از آن کمتر بود.

وی با بیان اینکه حاشیه‌سازی‌ها و نگاه به بیگانه عامل عقب ماندن از اقتصاد مقاومتی شد، افزود: اکنون در این دولت زمان عمل است که خوشبختانه دولت با عزم و اراده قوی وارد میدان شده و باید با جدیت در مسئله اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولید ورود کرد.

نکونام ادامه داد: باید پرشتاب به این مساله مهم توجه شود که بخشی از برنامه‌های انجام نشده در گذشته جبران شود، دولت با جدیت در حال تلاش است، اما بایستی پرشتاب‌تر اقدامات صورت گیرد، از طرفی دولت برخی طرح‌ها را در دست اقدام دارد که باید در استان‌ها تمرکز بیشتری صورت گیرد و فراگیر شوند، یکی از این طرح‌ها مجوز کسب و کار و عبور از پیچ و خم‌ها است که رسانه‌ها به این مسئله پرداخته‌اند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: لازم است پیچ و خم‌های اداری از سر راه تولید برای ایجاد کسب و کار برداشته شوند تا شاهد حرکت و حضور مردم در صحنه باشیم.

وی به مسئله مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: دولت به این مسئله مهم ورود کرده است که خوشبختانه دولت امروزه در شرایط خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با آن همراه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: عدالت‌محوری شعار دولت سیزدهم بوده و این امر را مدنظر قرار داده است، اما روز گذشته در فرمایشات مقام معطم رهبری تأکید بر مسئله عدالت بود که نباید اجازه دهیم این موضوع مورد انتقاد رهبری باشد، بلکه لازم است عدالت به معنای واقعی در تمام نقاط محقق و شاهد رشد متوازن در کشور و استان باشیم.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از اقدامات دولت و جزو ضرورت‌ها است، تصریح کرد: امروز بسیاری از افراد گرفتار در حوزه مسکن مشکل دارند، بنابراین باید وعده دولت با جدیت دنبال شود، از طرفی شتاب‌بخشی در کارها از ضرورت‌ها محسوب می‌شود که خوشبختانه در این دولت در حال دنبال شدن است.

نکونام با اشاره به ۲۹ بهمن ۵۶ و قیام مردم تبریز، گفت: اقدام به موقع آثار و برکات خود را دارد که این مسئله در فرمایشات مقام معظم رهبری بیان می‌شود، قیام مردم تبریز قیامی به موقع بود امری که در این برهه از زمان لازم است و باید در تمام عرصه‌ها اقدام به موقع انجام شود.

وی با اشاره به اول اسفند سالگرد شهادت شیخ فضل‌الله محلاتی که شخصیتی ناشناخته بود، بیان کرد: ایشان مبارزی مجاهد و اهل سیاست در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی بود و همچنین از مبارزان سرسخت در دوران شاهنشاهی محسوب می‌شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است که نقش روحانیت در دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست، البته براساس آمار بیش‌ترین شهدای نظام جمهوری اسلامی، مربوط به جامعه روحانیت است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در عرصه فیلم و سینما پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته و در این میان برخی فجایعی را ایجاد می‌کنند که در شأن هنرمندان نبوده و لازم است دستگاه‌های نظارتی جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرند.

انتهای پیام
captcha