صیانت به‌دنبال قانون‌مندی مدیریت فضای مجازی است
کد خبر: 4040278
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
ویسکرمی:

صیانت به‌دنبال قانون‌مندی مدیریت فضای مجازی است

دبیر کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی با تأکید بر اینکه صیانت از فضای مجازی به معنای فیلترینگ آن نیست، گفت: طرح صیانت به‌دنبال قانون‌مندی مدیریت فضای مجازی است.

مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم چگنی در مجلس به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست هم‌اندیشی با موضوع تحلیل و بررسی طرح صیانت از فضای مجازی با استقبال و مشارکت گسترده‌ی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان لرستان و با حضور مهرداد ویسکرمی، دبیر کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، جمعه، 13 اسفند به صورت‌ مجازی برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی به همت دفتر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان به‌صورت مجازی برگزار شد، 300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف استان لرستان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را در راستای تقویت آزاداندیشی دانشگاهی دانست که افراد، انواع دیدگاه‌های خود را درباره‌ موضوعات مختلف بیان می‌کنند.

وی درباره مدیریت فضای مجازی هم آمار داد که در جهان، میزان استاندارد استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مجازی، 16 ساعت در ماه است که متأسفانه در کشور ما، میانگین استفاده، 145 ساعت در ماه است که این موضوع نشان می‌دهد فضای مجازی در کشور ما بایستی ساماندهی، نظام‌مند و قانون‌مند شود.

حاتمی اضافه کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم؛ اما برای مقابله با برخی آسیب‌های این فضا، قانون‌مند نمودن و نحوه‌ استفاده اهمیت دارد.

مهرداد ویسکرمی، دبیر کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و از موافقان طرح صیانت از فضای مجازی نیز در این نشست توضیحاتی درباره کلیت طرح صیانت ارائه کرد و با بیان اینکه مقصود، فیلترینگ فضای مجازی نیست بلکه قانون‌مند کردن آن است، گفت: فضای مجازی باید براساس قوانین کشور ما، قانون‌مند شود و از نوع رها شده نباشد.

وی همچنین درباره موضوعات و حواشی اخیر درباره برخی توئیت‌هایش، اظهار کرد: منظور وی از محتوای توئیت‌های اخیر، آن نبوده است که به مخالفان طرح صیانت در قالب دو عبارت گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده بلند، توهین شود بلکه منظور آنهایی بوده است که از وابستگان به غربی‌ها هستند و در کشور به‌دنبال ضربه ‌زدن به مبانی انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت کشور هستند.

نماینده مردم چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر طرحی که در مجلس مطرح می‌شود موافقان و مخالفانی دارد و هر دو گروه، دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و هیچ‌گاه مقصود این نبوده است که به مخالفان طرح صیانت، توهین شود ولی متأسفانه برخی‌ها از اظهارات سوءاستفاده کردند و موج رسانه‌ای علیه بنده به ‌راه انداختند.

در ادامه‌ این نشست، حاضران در نشست که تعداد آنها نزدیک به 300 نفر بود انواع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره‌ موافقت یا مخالفت با اظهارات ویسکرمی با محوریت طرح صیانت و اظهارات اخیر این نماینده، بیان کردند و ویسکرمی نیز به پرسش‌ها و انتقادات مختلف، پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha