ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در گیلان
کد خبر: 4061375
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه بقاع متبرکه استان میزبان متسابقین قرآنی در چهل و پنجمین دوره مرحله شهرستانی اوقاف و امور خیریه خواهد بود، گفت: شیوه‌ نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی ابلاغ و ثبت‌نام این مسابقات در مرحله شهرستانی آغاز شده است.

ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوه‌ نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه ابلاغ شده است، با اشاره به آغاز ثبت‌نام این مسابقات در مرحله شهرستانی اظهار کرد: از فعالان قرآنی استان گیلان دعوت به عمل می‌آید برای ثبت‌نام در این دوره از مسابقات به سایت www.quraniran.ir  مراجعه کنند.

وی با تاکید بر شرایط این مسابقات که ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال است، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎ سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد که رشته‌های حفظ پنج جزء و ۱۰جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جزء تا مرحله کشوری و سه رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی، ضبط تصویری آثار رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان انجام و سپس بصورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص خواهند شد.

علیزاده با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir  مراجعه و می‌توانند بصورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند و همچنین به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند.

وی زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را در دهه ولایت (19 تا 27 تیرماه) سال‌جاری و مرحله استانی رشته‌های معارفی را در تاریخ ۱۲ مردادماه اعلام کرد و گفت: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در اوایل شهریورماه (مقارن با هفته دولت) برگزار و زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن نیز در مرحله استانی است.

علیزاده همچنین زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی(رشته‌های حفظ20 و کل، ترتیل و قرائت تحقیق) در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر اعلام کرد و افزود: مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ ۲۰ مهرماه، داوری رشته‌های نغمات دینی(مدیحه سرایی، دعاخوانی و اذان) در بازه زمانی ۲۳ مهر تا ۲۷ مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ آبان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان بیان کرد: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذر، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۳ تا ۵ دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۷ دی تا اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت مجدد از قرآنیان گیلان، موسسات قرآنی، جلسات هفتگی آموزش هنر تلاوت قرآن در بقاع و مساجد، اساتید و مربیان و ... جهت اطلاع رسانی و تشویق علاقمندان به شرکت پرشور در این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاالله در این دوره هم مانند سال گذشته،  متسابقین گیلانی یکبار دیگر با کسب افتخارات ملی و بین‌المللی سبب افتخار و شادی مردم شریف و ولایت مدار استان شوند.

انتهای پیام
captcha