خدمات‌‌دهی ۳۰ مرکز اسکان اضطراری به زائران در مشهد
کد خبر: 4084493
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
همزمان با پایان صفر ارائه می‌شود

خدمات‌‌دهی ۳۰ مرکز اسکان اضطراری به زائران در مشهد

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برای امسال ۳۰ سالن ورزشی و سوله بحران برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرده‌ایم که ظرفیت اسکان ۱۳۵۰۰ نفر در این تعداد سالن وجود دارد، ضمن اینکه ۹ مرکز اسکان موقت هم برنامه‌ریزی شده است.

عزاداریسیدجلیل بامشکی، سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر، به دلیل اهمیت موضوع، برای نخستین بار از سوی شهرداری ستاد دهه آخر صفر تشکیل شد که اعضای ستاد را شهرداران مناطق تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این ستاد شامل پنج کمیته از جمله کمیته تکریم استقبال از زائران، کمیته خدمات شهری، حمل‌ونقل شهری، برنامه‌ریزی و پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه است.

بامشکی اظهار کرد: در کمیته تکریم مأموریت‌ها شامل استقبال از زائران پیاده در مبادی ورودی شهر، اسکان موقت و اضطراری در صورت نیاز و راهبری و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در مسیر حرم مطهر رضوی است.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در کمیته خدمات شهری، بحث نظافت به‌ویژه اطراف حرم با افزایش نیروها، موضوع بهداشت و سلامت با برپایی غرفه سلامت و همچنین پیگیری تدابیر ایمنی و امنیتی برای مراکز اسکان و تهیه ارزاق و موادغذایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: استقرار سرویس بهداشتی و حمام سیار در محدوده اطراف حرم از دیگر اقدامات برای رفاه حال زائران در دهه پایانی ماه صفر خواهد بود که در این خصوص 50 چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی شد.

بامشکی با اشاره به سه کارگروه کمیته خدمات شهری اضافه کرد: کارگروه مدیریت بحران، کارگروه بهداشت و سلامت و کارگروه ایمنی و آتش‌نشانی از کارگروه‌های کمیته خدمات شهری هستند.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: کمیته حمل‌ونقل در راستای ساماندهی و تسهیل حمل‌ونقل درون شهری، ساماندهی حمل‌ونقل در هسته مرکزی، نظارت بر سرویس‌دهی قطار شهری، تاکسیرانی و اتوبوسرانی و ساماندهی و نظارت بر پارکینگ‌های عمومی با تمرکز بر پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر و اختصاص زمین‌های خالی اطراف حرم به پارکینگ عمومی ایفای نقش می‌کند.

وی ابراز کرد: تقویت سرویس‌دهی خطوط منتهی به حرم و افزایش ساعت خدمات تا 12 شب، کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری از دیگر اقدامات کمیته حمل‌ونقل شهری است که در ایام پایانی ماه صفر برای تسهیل در جابجایی زائران صورت خواهد گرفت.

بامشکی تصریح کرد: در کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه اقداماتی از جمله فضاآرایی و اکران شهری، مستندسازی اقدامات شهرداری و اطلاع‌رسانی مراکز اسکان اضطرار انجام می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هدف شهرداری ارتقای کیفیت خدمات و افزایش آن است، گفت: برای امسال 30 سالن ورزشی و سوله بحران جهت اسکان اضطراری پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال‌های گذشته و عید نوروز این تعداد 18 مورد بوده است.

وی در پایان گفت: ظرفیت اسکان 13500 نفر در این تعداد سالن وجود دارد، ضمن اینکه 9 مرکز اسکان موقت هم قرار است، برنامه‌ریزی شود، لذا امکان افزایش این مراکز وجود دارد.

انتهای پیام
captcha