توجه بیشتر نهادهای استان زنجان به برگزاری مناسبت‌های ملی و کشوری
کد خبر: 4092716
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

توجه بیشتر نهادهای استان زنجان به برگزاری مناسبت‌های ملی و کشوری

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان با بی‌مهری مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم نهادهای مسئول استانی توجه بیشتری به برگزاری پرشور مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های ملی و کشوری در سطح استان داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان

حجت‌الاسلام علی ناصر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح امروز ۲۶ مهر در جلسه هماهنگی ۱۳ آبان، ضمن گرامی‌داشت روز ملی مبارزه با استکبار، با اشاره به حضور پررنگ مردم در این مراسم ملی و مذهبی، عنوان کرد: بعضاً مسئولان نگران هستند که موضوعاتی مانند تبلیغات دشمنان ایران و یا بیماری کرونا مانع حضور گسترده مردم در این تجمعات و راهپیمایی‌ها شود اما همواره مشاهده کردیم که مردم به صورت خودجوش حضور پررنگی در این ایام دارند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری راهپیمایی امسال ۱۳ آبان‌ماه، افزود: امسال ۱۳ آبان مصادف با روز جمعه است که شروع راهپیمایی ساعت ۱۰ صبح روز جمعه از مبدا میدان قائم و حرکت به سوی مصلی و اقامه نماز خواهد بود که قبل از خطبه‌ها سخنرانی مناسبتی خواهیم داشت و با توجه به حضور مردم در راهپیمایی، پیش‌بینی می‌شود که نماز جمعه ۱۳ آبان‌ماه پرشکوه‌تر از سایر نماز جمعه‌ها برپا شود.

ناصر با اشاره به سایر برنامه‌های مقارن با ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: امسال مراسم و برنامه‌ریزی‌ها مختص روز ۱۳ آبان‌ماه نیست، بلکه از روزهای قبل نیز پیش‌بینی برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی مرتبط در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز مرتبط با دانشجویان و دانش‌آموزان اندیشیده شده است. در این مناسبت دانشجویان و دانش‌آموزان به عنوان ستون اصلی محسوب می‌شوند و باید حضور پررنگ‌تری نسبت به سایر اقشار جامعه داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه همه ارگان‌ها باید در راستای حضور پررنگ مردم و دعوت عمومی فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تقاضا می‌شود تا ارگان‌های مربوط از جمله صدا و سیما با درج زیرنویس و اطلاع‌رسانی، ارگان‌های دولتی و خصوصی با ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی، نصب بنر و تبلیغات در سطح شهر توسط شهرداری، تبلیغات فیزیکی و فضاسازی،‌ تهیه اقلام تبلیغی، برگزاری جلسات خصوصی با ارگان‌های مرتبط و ... همکاری لازم را برای برگزاری پرشور این مراسم داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی نهادهای دولتی و خصوصی و مسئولان استانی، بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی و انقلابی است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر فعالیت این نهاد مهر تایید زده‌اند با این حال مشاهده می‌کنیم که برخی مسئولان استانی این نهاد را نمی‌شناسند و همکاری لازم را در راستای اجرای بهتر فعالیت‌های فرهنگی با این نهاد ندارند که در این رابطه باید اطلاع‌رسانی از مجموعه فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان بیشتر شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت بالای مناسبت‌های ملی و مذهبی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان با بی‌مهری مواجه می‌شود، حال اینکه شاید ارزش این‌گونه مناسبت‌ها به جهت نمایش اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران بیشتر از برخی جشنواره‌ها باشد که تقاضا داریم نهادهای مسئول استانی توجه بیشتری به برگزاری پرشور مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های ملی و کشوری در سطح استان داشته باشند.

در ادامه جلسه علی اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های به عمل آمده، زنگ استکبارستیزی به صورت همزمان روز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه در مدارس استان نواخته خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان همزمان با این مناسبت ملی، عنوان کرد: محوریت برنامه‌های این مناسبت را باید تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی انجام دهند زیرا مخاطب این مناسبت نیز قشر جوان و محصل هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال ۱۳ آبان‌ماه مصادف با روز جمعه است، لزومی به همراهی مربیان و معلمان مدارس همراه دانش‌آموزان نیست و دانش‌آموزان می‌توانند به همراه خانواده در راهپیمایی شرکت کنند. به طور کلی ۴ تشکل محور برنامه‌ریزی‌های روز ۱۳ آبان‌ماه را برعهده دارند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این راستا مشارکت دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در روزهای آتی در مدارس و مراکز آموزشی در جریان خواهد بود، اظهار کرد: در روزهای آتی نمایشگاه‌ها و مسابقات پرسش و پاسخ عمدتا در مدارس دوره اول و دوم متوسطه هم راستا با موضوع استکبارستیزی برگزار خواهد شد. ۸ آبان‌ماه نیز مصادف با شروع هفته بسیج دانش‌آموزی در مدارس سطح استان با سخنرانی مادران شهدا برنامه‌های فرهنگی متنوعی خواهیم داشت و نشست‌های بصیرتی متعددی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان برگزار خواهد شد و اجرای سرود دانش‌آموزی نیز با محوریت مربیان و معاونان پرورشی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha