پایان مسابقات قرآن معلولان در عربستان سعودی
کد خبر: 4093401
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

پایان مسابقات قرآن معلولان در عربستان سعودی

مسجد جامع راجحی در منطقه حائل در عربستان سعودی شاهد برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن معلولان عربستان بود.

به گزارش ایکنا به نقل از جریده الریاض، مراسم اختتامیه مسابقات قرآن معلولان عربستان در مسجد جامع راجحی در منطقه حائل این کشور برگزار شد. در این مراسم شماری از مسئولان محلی و همچنین افرادی از وزارت امور دینی و شئون اسلامی عربستان سعودی حضور داشتند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن معلولان منطقه حائل، اظهار داشت این انجمن ابتکار خود برای برگزاری این مسابقات را، که در نوع خود برای نخستین بار برگزار می‌شود، با حمایت بنیاد خیریه العجیمی و در راستای مسئولیت اجتماعی باشگاه آغاز کرد. وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات توجه به معلولان و کشف استعدادهای آن‌ها در زمینه حفظ و تلاوت قرآن کریم است.

در این مراسم ضمن تقدیر از حامیان، برگزارکنندگان، اعضای هیئت‌داوران و همچنین برگزیدگان این مسابقات، جوایزی نیز به آن‌ها اهدا شد.

لزوم توجه به استعدادهای قرآنی در میان افراد دارای معلولیت و فراهم کردن امکانات مختلف برای شکوفایی این استعدادها و همچنین ارائه خدمات قرآنی ویژه معلولان در سطوح مختلف در قالب برنامه‌ها و فناوری‌های خاص از جمله اموری است که در سال‌های اخیر از سوی نهادهای خیریه و همچنین نهادهای دولتی عهده‌دار امور معلولان در کشورهای اسلامی مختلف مورد توجه قرار گرفته است. امری که بسیاری آن را عمل به توصیه‌های اسلامی در راستای حمایت از معلولان و توجه به آن‌ها توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha