دشمن در حوادث اخیر اراده مردم انقلابی را محکم‌تر کرد
کد خبر: 4093971
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

دشمن در حوادث اخیر اراده مردم انقلابی را محکم‌تر کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اهداف دشمن در حوادث اخیر نه تنها به نتیجه نخواهد رسید، بلکه ما را در مسیر نظام و انقلاب محکم‌تر می‌کند، انقلاب اسلامی را آدم‌ها و دانش‌آموزانی پیش بردند که آرمان‌های بلندی داشتند.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شامگاه اول آبان‌ماه، در نخستین اجلاسیه دانش‌آموزی کاشمر که در محل سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان دهه هشتادی امروز در سنی هستند که به مراتب بهتر از گذشته می‌توانند کشور را اداره و بحران‌ها را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: اهداف دشمن در حوادث اخیر نه تنها به نتیجه نخواهد رسید، بلکه ما را در مسیر نظام و انقلاب محکم‌تر می‌کند، انقلاب اسلامی را انسان‌ها و دانش‌آموزانی پیش بردند که آرمان‌های بلندی داشتند.

نیک‌بین تصریح کرد: بدون شک مصوبات اجلاسیه دانش‌آموزی راهگشا و راهنما برای آموزش و پرورش کاشمر است، می‌طلبد یکی از اعضای مجلس شورای دانش‌آموزی عضو شورای فرهنگ عمومی، فردی، عضو شورای اداری شهرستان و یک نفر نیز عضو شورای آموزش و پرورش این شهرستان شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس دانش‌آموزی کاشمر به صورت جدی و دقیق کار خود را ادامه دهد از مجلس شورای اسلامی برای کاشمر مفیدتر خواهد بود، بیان کرد: مجلس دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی، اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌ساز برای مدیران آموزش و پرورش است.

وی گفت: موفقیت تنها در تحصیلات عالیه آن هم در رشته خاص نیست، شاید یک نفر در مدرسه کاردانش به مراتب بهتر از یک مهندس و دکتر عمل کند، باید مسیر علاقه و استعداد و نیاز آینده کشور را به نحو صحیحی تشخیص دهیم.

سعید تاج‌محمدی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در این مراسم، گفت: بستر تحقق سند تحول بنیادین همین تشکل‌های دانش‌آموزی هستند، بدون این تشکل‌ها تحقق سند تحول بنیادین دور از ذهن است.

وی با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی، مهم‌ترین ساختار دانش‌آموزی کشور و تریبون نوجوانان کشور است، بیان کرد: می‌طلبد این مجلس در ساختار تصمیم‌سازی و اجرایی شهرستان، استان و کشور جای خود را باز کند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: هر کاری می‌توانیم باید برای فرزندان این شهر که آینده در دستان آنان است انجام دهیم، هر بودجه که می‌خواهد تصویب و هر کاری می‌خواهد انجام شود، باید پیوست دانش‌آموزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اندیشکده تعلیم و تربیت در شهرستان شکل گرفته است، گفت: آنچه در مجلس دانش‌آموزی مصوب می‌شود، به شورای آموزش و پرورش رفته و بعد از تصویب تبدیل به قانون شده و لازم‌الاجراست.

تاج‌محمدی بیان کرد: معاونت‌های آموزش و پرورش کاشمر مکلف شده‌اند با مجلس دانش‌آموزی ارتباط برقرار کنند و نظراتشان را در جلسات بشنوند. می‌طلبد زمینه حضور اعضای دانش‌آموزی در جلسات مختلف از جمله جلسات فرهنگی مهیا شود، بدون‌شک دانش‌آموزان نبض تپنده جامعه هستند.

نیما نادری، رئیس مجلس دانش‌آموزی خراسان رضوی و نماینده استان در مجلس دانش‌آموزی کشور در این مراسم، گفت: نسل نوجوان ایران اسلامی نسلی پیش‌رو در عمل به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: 36 هزار دانش‌آموز کاشمری می‌خواهند راهی را بروند که خون 150 شهید دانش‌آموز منطقه ترشیز برایش تقدیم شده است، نسل جدید انقلاب می‌خواهد نسلی پرتوان، متخصص، مؤمن و مجاهد باشد که ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کند.

نادری اظهار کرد: برای این کار نیاز است همه امکانات کشور در خدمت تربیت و رشد این کشور باشد، یکی از روش‌های پرورش و تربیت یک دانش‌آموز انقلابی و دارای بصیرت کافی از اتفاقات و حوادث اخیر، همین کار تشکیلاتی است.

رئیس مجلس دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: مجلس دانش‌آموزی نهادی صنفی و مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش‌آموزی است که مصوبات آن پس از تائید در شورای عالی اداری آموزش و پرورش قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام
captcha