حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان حائز اهمیت است
کد خبر: 4094312
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان حائز اهمیت است

امام جمعه خرم‌دره گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب از جامعه نخبگانی، اصلی‌ترین عامل حرکت رو به جلوی علمی و فناوری است.

پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه پیشرفت‌های علمی کشور، دشمنان را دستپاچه کرده است، اظهار کرد: افزایش قدرت علمی ایران اسلامی در جهان پس از انقلاب اسلامی بسیار چشم‌گیر است و همین امر باعث شده تا ایران اسلامی امروز برخلاف ایران زمان طاغوت یکی از قطب‌های مهم علمی در دنیا شود.

وی حمایت رهبر معظم انقلاب از جامعه نخبگان را اصلی‌ترین عامل این حرکت رو به جلوی علمی و فناوری دانست و تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی امروز کشور، دشمنان را در حیرت و دستپاچگی قرار داده و آن‌ها را از تحلیل فناوری‌های بومی، از جمله پیشرفت‌های دفاعی و پهپادی عاجز کرده است. پهپادهای ساخت ایران روزی به زعم دشمنان انقلاب فتوشاپ بود اما امروز عاملی برای ترس آنان شده است.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر، مستدل، منطقی، امیدبخش و آرامش‌بخش بود، افزود: حمایت عقلانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌تواند عاملی برای پرورش نخبگان سالم و مانعی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشد.

وی با تاکید بر حمایت از نخبگان در پیشبرد اهداف ایران اسلامی تاکید کرد: باید بدانیم نخبگان چه می‌خواهند و راه را برای کار آن‌ها هموار کنیم و در این شرایط است که مسیر توسعه کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha