تکیه بر ایمان عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 4109000
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

تکیه بر ایمان عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد با ذهن‌ها بازی کند و قدرت محاسبه را ضعیف کند‌، گفت: ما با قدرت ایمان در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌ایم. با تکیه بر ایمان، انقلاب به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع‌ مقدس نیز پیروز میدان شدیم.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز،  دوم دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: ضمن تبریک به همه مسیحیان، چهارم دی‌ماه سالروز میلاد پیامبر بزرگوار الهی، معجزه هستی، حضرت عیسی مسیح(ع) است. میلاد عیسی روح‌الله، مظهر تجلی اراده و قدرت خداوند است.

وی با اشاره به‌مناسبت روز هفتم دی‌ماه، ادامه داد: در ۷ دی ۱۳۵۸ سازمان نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد. هیچ دینی‌ مانند دین اسلام مردم را به سوادآموزی دعوت نمی‌کند.

خاتمی با تأکید بر اهمیت علم‌آموزی در اسلام، تصریح کرد: اولین کلمه و نخستین فرمان الهی در آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است؛ چنانکه یاد دادن، خواندن و نوشتن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام برای آزادی اسیران جنگ بدر تعیین کرد.

وی افزود: از دیرباز یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که استعمارگران و صاحبان زر و تزویر برای بردگی فکری ملت‌ها، به‌ویژه مردم ایران اجرا کردند، مسئله مبارزه با دانش‌آموزی آنان بوده است.

امام‌ جمعه زنجان‌ با بیان اینکه فتنه‌های آمریکا و استکبار جهانی برای همه روشن است،تصریح کرد: دشمن ۴۳ سال است شبانه‌روز در پی نابودی انقلاب اسلامی است در حالی‌که انقلاب اسلامی هر روز قوی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ سخت برای دشمنان جوابگو نبوده و دست به جنگ نرم زده است، بیان کرد: دشمن آشوب ایجاد کرد تا بازار و کارخانه‌ها تعطیل شوند. اقتصاد نابسامان شود، مشکلات موجود با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، فرار سرمایه‌ها اتفاق بیفتد و در مردم نارضایتی ایجاد شود اما در این زمینه نیز موفق نشدند و مردم بابصیرت عمل کردند.

خاتمی با بیان اینکه باید دشمنان را بشناسیم، افزود: علما، دانشجویان و دانش‌آموزان، بسیجیان و مردم بدانند که دشمن دلسوز ما نیست‌. باید رشد معنوی را حفظ کنیم و مراقب نفوذ دشمن باشیم. دشمن توان تهدید نظامی را ندارد اما هر روز روش‌های جدیدتری در راستای جنگ نرم استفاده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد با ذهن‌ها بازی کرده و قدرت محاسبه را ضعیف کند، گفت: ما با قدرت ایمان در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌ایم. با تکیه بر ایمان، انقلاب به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع‌مقدس نیز پیروز میدان شدیم.

خاتمی افزود: فردا سوم دی‌ماه ۳ شهید گمنام وارد استان می‌شود. وقتی شهدا بازگردانده می‌شوند عطری از معنویت را با خود به همراه دارند. شهدای گمنام در زمین مجهول هستند اما در آسمان شناخته شده هستند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرافراز شهید جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی نزدیک است. شهید سلیمانی به تنهایی نشان داد که یک انسان می‌تواند با درک درست از زمان و مسئولیت خود در حلقه اتصال الهی قرار گیرد و انسان عظیمی ‌شود که همه جهان، هم مخالفان و هم موافقان به او نگاه کنند.

انتهای پیام
captcha