تنها مدرسه‌ای که کلنگ آن را حاج قاسم به زمین زد، افتتاح شد
کد خبر: 4111912
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
در ملایر

تنها مدرسه‌ای که کلنگ آن را حاج قاسم به زمین زد، افتتاح شد

مدرسه دخترانه شهید سلیمانی در ملایر که کلنگ احداث آن در مهر ۱۳۹۵ با دستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زمین زده شده بود، امروز ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، افتتاح شد.

مدرسه‌ شهید سلیمانی ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مدرسه دخترانه شهید قاسم سلیمانی ملایر با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور، مسئولان استان و نمایندگان محترم شهرستان ملایر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کلنگ احداث این مدرسه در مهر ۱۳۹۵ با دستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زمین زده شده بود و امروز، ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، افتتاح شد.

محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پروش همدان در مراسم افتتاح مدرسه سردار سلیمانی ملایر این پروژه را تک و زیبا در کشور دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان این مدرسه باید به خود ببالند که در این مکان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: برگزاری هر مدرسه یک یادواره یکی از اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است که در حال انجام بوده و با همکاری سپاه تاکنون 600 یادواره در مدارس استان همدان برگزار شده است.

نقوی حضور 200 راوی دفاع مقدس، همکاری 800 روحانی و بازدید 15 هزار دانش‌آموز و 8 هزار فرهنگی از باغ موزه دفاع مقدس را از دیگر اقدامات فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان برشمرد و تصریح کرد: در هدف ما تربیت دانش‌آموزانی در طراز انقلاب اسلامی است و ملایر نیز در این حوزه موفق عمل کرده است.

حمیدرضا شیرازیانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز با اشاره به افتتاح مدرسه سردار سلیمانی ملایر گفت: این پروژه در سال ۹۵ کلنگ‌زنی‌ شده است که ۴۰ درصد این پروژه تا مرحله سفت‌کاری با ارزش ریالی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط جناب آقای سیف و خانم شایگان که خیرین این پروژه بودند، انجام شده و پس از آن و از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مابقی کارها با منابع دولتی انجام شده و در کمتر از ۱۸ ماه عملیات عمرانی و تجهیز این مدرسه به اتمام رسیده است.

وی زیربنای این مدرسه را ۲۵۰۰ مترمربع، در دو طبقه با اسکلت بتنی و با ارزش ۱۳ میلیارد تومان، برشمرد و گفت: سیستم گرمایشی این مدرسه، حرارت مرکزی موتورخانه و رادیاتور است و تمام اقدامات، مطابق استانداردها، قوانین و مقررات است.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه حاج قاسم با جنگ در مقابل دشمن معروف نشد بلکه اخلاق و مرامش وی را حاج قاسم کرد، بیان کرد: امروز نیاز است تا این مرام در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ایشان همیشه وقتی به نزد پدر و مادرش می‌رفت دست و پای پدر و مادرش را بوسه‌باران می‌کرد خطاب به دانش‌آموزان، گفت: رمز عاقبت به‌خیری حاج قاسم همین احترام به والدین بود و شما هم اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید در احترام به والدین باید مانند حاج قاسم باشید.

وی اظهار کرد: توسل به شهدا گره‌گشایی می‌کند و ما وقتی به شهید متوسل شدیم گره‌گشایی شد، همه افرادی که برای این پروژه کار کردند و همه دانش‌آموزان این مدرسه، مورد عنایت خدا قرار دارند.

انتهای پیام
captcha