آئین تجلیل از همسر و مادران شهدا در دفتر امام جمعه ملایر برگزار شد
کد خبر: 4112418
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
به همت جهاد دانشگاهی همدان

آئین تجلیل از همسر و مادران شهدا در دفتر امام جمعه ملایر برگزار شد

در آئینی از همسر و مادر شهید ابراهیم‌خانی، شهید مدافع حرم و ۳۰ مادر شهید دوران دفاع مقدس ملایر به همت جهاد دانشگاهی همدان و بنیاد شهید شهرستان ملایر در دفتر امام جمعه این شهرستان تجلیل شد.

علی کلانترنیا رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آئین تجلیل از مادران شهدا، مادر و همسر شهید حیدر ابراهیم خانی، اولین شهید مدافع حرم شهرستان ملایر که به مناسبت هفته مقاومت و سالروز وفات حضرت ام‌البنین، به همت جهاد دانشگاهی همدان و بنیاد شهید شهرستان ملایر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

علی کلانترنیا، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در این آئین، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و مولود انقلاب اسلامی است که یکی از وظایف این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، در این راستا در مراسم و برنامه‌های مختلف خدمت خانواده شهدا رسیده‌ایم و مراتب تقدیر خود را از خانواده‌های معظم شهدا داشتیم.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه امروز نیز به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی و وفات حضرت ام البنین در خدمت مادران شهدا در ملایر هستیم، گفت: تکریم و خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا وظیفه همه ماست و در این زمینه تقدیر و تشکر خود را با کمال احترام از خانواده های شهدا داریم.

در ادامه محمد ابراهیم مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر اظهارکرد: تکریم مادران شهدا بزرگترین وظیفه امروز مسئولان است، صبر و بردباری مادران و همسران شهدا مثال زدنی و قابل تقدیر است.

ابراهیم مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر

وی با اشاره به اینکه از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود، گفت: اگر مادران شهدا نبودند هرگز شاهد تربیت چنین فرزندانی نبودیم که جان خود را فدای دین و انقلاب اسلامی کنند.

مرادی با بیان اینکه همزمان با هفته مقاومت اسلامی و سالگرد شهادت سردار دلها ۱۵ یادواره در شهرستان ملایر در حال برگزاری تصریح کرد: غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، تکریم مادران شهدا از جمله برنامه‌های این نهاد در این هفته است.

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه شهرستان ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: امروز وظیفه همه ما ادامه راه شهدا است، اگر می‌خواهیم عاقبت بخیر شویم باید در مسیر شهدا باشیم تا شهدا ما را شفاعت کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال از انقلاب اسلامی شاید نتوانستیم آن طور که باید و شایسته است حق مادران شهدا را ادا کنیم، گفت: مادران شهدا و همسران شهدا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند وحقشان ادا شود.

ارزنده افزود: شهدا تجلی تلاش و تقوای مادران شهدایندو اگر مادران و همسران شهدا نبودند و اجازه نمی‌دادند فرزندانشان در این راه قدم بگذارند امروز شاهد این امنیت و آسایش در کشور نبودیم.

وی مادران شهدا را تجلی صبر و ایثار و مقاومت و تحمل دانست و تصریح کرد: خداوند عنایت ویژه‌ای به شما دارد که این مقام را به شما عطا کرده است. شهدا مورد عنایت ویژه خداوند هستند، شهدا قطعاً در همه جا هستند در بین ما هستند در جامعه و در جای جای زندگی ما حضور دارد و اگر نبودند و عنایت نداشتند ما الان در مجلس شهدا نبودیم.

امام‌جمعه ملایر یادآور شد: باید بین خود و شهدا سنخیتی پیدا کنیم تا عنایت شهدا شامل حال ما شود، ما باید قدر خانواده شهدا را بدانیم و وظیفه است حق خود را به شهدا و رهبری ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha