نخستین دوره «طرح ولایت اساتید» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4112994
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

نخستین دوره «طرح ولایت اساتید» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای برگزاری نخستین دوره «طرح ولایت اساتید دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری» در استان از اساتید دانشگاه برای حضور در این دوره دعوت کرد.

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای برگزاری نخستین دوره «طرح ولایت اساتید دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری» در استان، اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام اساتید دانشگاه‌ها در استان اعلام شده است و افراد علاقه‌مند به‌مدت پنج روز از ۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه، ۲۰ ساعت دوره آموزشی را طی خواهند کرد و گواهی‌نامه دوره را دریافت می‌کنند.

وی با ذکر اینکه این دوره در سه محور مبانی و مباحث نظری، نسبت دین و سیاست و ولایت فقیه و نیز تاریخ و جریان‌شناسی سیاسی معاصر ایران برگزار می‌شود، ادامه داد: جریان‌شناسی سیاسی از مباحث مهم روز است و نسبت دین با مکاتب غربی به‌ویژه سکولاریسم، اومانیسم، دموکراسی، پراگماتیسم و ... باید برای اساتید دانشگاه تبیین و تشریح شود، درواقع این دست مکاتب مدعی هستند که دستی بر هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و وظیفه‌شناسی دارند و لذا نسبت دین با این تفکرات باید مشخص شود و اساتید از پاسخ دین برای هر یک از این مکاتب آگاه باشند.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تصریح کرد: بسیاری از اساتید در رشته‌های مختلف دانشگاهی که سابقه اندیشه دینی را به‌صورت تخصصی ندارند، ممکن است آگاهی کمتری در مورد این مباحث ضروری ناظر بر جایگاه و نسبت دین و مکتب الهی در میان مکاتب بشری و نیز مبحث ولایت فقیه داشته باشند.

بسیج بیان کرد: اولین دوره طرح ولایت اساتید با تدریس اساتید حوزه و دانشگاه استان از روز شنبه ۲۴ دی‌ماه به مدت پنج روز در دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد؛ از اساتید دانشگاه‌های استان دعوت می‌شود که برای حضور در این دوره مشخصات خود را به شماره 09940457357 ارسال کنند.

بسیج گفت: اساتید دانشگاه نیز مانند تمام اقشار جامعه و با توجه به مباحث و حوادث نوظهور در طول زمان، بی‌نیاز از بازآموزی متناسب با شرایط مبتلابه نیستند، لذا طرح ولایت اساتید مبتنی بر بازآموزش و دانش‌افزایی مسائل روز جامعه می‌باشد و همین امر اهمیت و ضرورت اجرای طرح را تبیین می‌کند.

طرح ولایت اساتید چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام
captcha