فضای کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی تقویت شود
کد خبر: 4114078
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

فضای کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی تقویت شود

محمدعلی میرزایی با بیان اینکه انتظار داریم فضای کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی تقویت شود، گفت: شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان ارتقا پیدا کرده‌اند و برای ارتقای بیشتر و رسیدن به وضعیت مطلوب، به تلاش و همت همکاران در دوران مدیریتی جدید نیاز است.

معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز گذشته، 21 دی، در آیین تکریم و معارفه سرپرست کتابخانه‌های استان، گفت: ایجاد دانایی و گسترش آگاهی از مهم‌ترین اهداف و مأموریت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و کتابداران تلاشگران عرصه دانایی هستند.

وی افزود: باید تلاش کرد در حوزه فرهنگ اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم و اگر حوزه فرهنگ تقویت شود، آسیب‌های اجتماعی و معضلات موجود در جامعه کاهش خواهد یافت. شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان ارتقا یافته و برای ارتقای بیشتر و رسیدن به وضعیت مطلوب، به تلاش و همت همکاران در دوران مدیریتی جدید نیاز است.

میرزایی افزود: انتظار داریم فضای کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی تقویت شود و با حمایت از مدیرکل جدید تلاش می‌کنیم وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه پروژه کتابخانه مرکزی اراک بیش از پیش بهبود یابد.

 کتابخوانی؛ مؤلفه اصلی رسیدن به دانایی

محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، نیز در این مراسم گفت: سرآمد تمامی دارایی‌ها، دانایی است و مؤلفه اصلی رسیدن به دانایی، کتاب و کتابخوانی است.

جعفری افزود: زحمات ارزشمند و ماندگاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی انجام گرفته است و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان، این خدمات با تنوع بیشتر در بین آحاد جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان گسترش یابد.

افتتاح 8 باب کتابخانه

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست سابق اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، نیز در این مراسم گفت: از ابتدای آبان سال ۱۴۰۰ تا نیمه دی سال جاری، هشت باب کتابخانه عمومی در استان افتتاح شد که از جمله آنان می‎‌توان به افتتاح کتابخانه «ام‌البنین(س)» شهر صنعتی کاوه ساوه، بهره‌برداری از کتابخانه «فرهنگ» روستای آقداش خنداب، افتتاح کتابخانه «حکیم نظامی» تفرش، افتتاح کتابخانه مشارکتی «یارمهربان» اراک، افتتاح کتابخانه مشارکتی «شهید سلیمانی» خمین، افتتاح پیشخان کتابخانه‌ای «اندیشه» روستای چهرقان کمیجان، افتتاح کتابخانه سیار «پرتو دانایی» اراک اشاره کرد.

مهدیان‌پور افزود: افتتاح بخش ناشنوایان باغچه‌بان اراک، کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهر آوه ساوه و کلنگ‌زنی ساختمان جدید کتابخانه مأمونیه زرندیه از دیگر طرح‌های توسعه کتابخانه‌های عمومی استان است که ۵۰ میلیارد ریال بابت کلنگ‌زنی و احداث کتابخانه شهر آوه، ۱۵ میلیارد ریال بابت احداث  ساختمان جدید کتابخانه امام علی(ع) شهر مامونیه، ۳۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بابت طرح توسعه کتابخانه اقبال آشتیانی شهر آشتیان و ۵ میلیارد ریال بابت تکمیل پروژه کتابخانه شهر زاویـه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه کتابخانه مرکزی استان با پیشرفت ۷۰ درصدی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهور برای تکمیل این پروژه تصویب شده است.

سرپرست سابق اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: به همت کتابداران و همکاران استان، شش هزار برنامه فرهنگی در این ایام برگزار شده است که می‌توان به ۶۰ برنامه نقد و رونمایی کتاب، ۳۰ جلسه شعرخوانی و محفل ادبی و ۱۸ برنامه نمایش نامه‌خوانی کتاب اشاره کرد که با استقبال اعضاء و مراجعین همراه بوده و کتابخانه‌های عمومی را به پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل کرده است.

وی افزود: تلاش کردیم با همدلی و همراهی، ماموریت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را با قوت در استان پیگیری کنیم و اگر امروز توفیقاتی حاصل شده است نتیجه همین همدلی و تلاش‌های شبانه‌روزی کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان بوده است.

علی گودرزی‌زاده، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) گفت: دشمن با تمام قوا در جنگ فرهنگی فعال است و برای تقویت کتاب و کتابخوانی که سلاح ویژه و مخصوص این کارزار فرهنگی است، نیازمند حمایت ویژه مسئولان نهاد و استان هستیم.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های سکینه خاتون مهدیان‌پور، سرپرست سابق کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر و حکم علی گودرزی‌زاده به‌عنوان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha