اعمال محدودیت‌ها درباره پخش اذان از مساجد عربستان + فیلم
کد خبر: 4116264
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

اعمال محدودیت‌ها درباره پخش اذان از مساجد عربستان + فیلم

رسانه‌های عربستان سعودی از اعمال محدودیت‌های جدید برای پخش صدای اذان در مساجد این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از آی 24، روزنامه «سعودی گازت» از اعمال محدودیت وزارت امور دینی عربستان سعودی در زمینه پخش صدای اذان خبر داده است.

به گفته این روزنامه، عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی، به مساجد دستور داده است که برای پخش اذان، هر مسجد تنها می‌تواند 4 بلندگو داشته باشد و مساجد نیز تنها 5 بار در طول روز می‌توانند اقدام به پخش اذان کنند.

بر مبنای دستور وزیر، بلندگوهای اضافی از مساجدی جمع‌آوری می‌شود و در انباری نگهداری خواهد شد تا به مساجدی اختصاص یابد که بلندگوهای مورد نیاز  ندارند.

عبداللطیف آل شیخ، وزیر امور اسلامی و ارشاد، این دستور را در جریان بازدید از منطقه قصیم بیان کرد و دلیل آن را نیز تلاش برای عدم ایجاد مزاحمت از سوی مساجد برای شهروندانی بیان کرد که در مجاورت مساجد زندگی می‌کنند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در راستای محدودیت فعالیت‌های دینی در این کشور و همچنین ترویج آنچه برداشته که «مدرن» توصیف شده است. برگزاری جشن‌های مختلف غربی و همچنین طرح‌های گسترش گردشگری در مناطق تاریخی از قبیل کوه احد از مهم‌ترین اقداماتی بوده که با واکنش گسترده و منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی و مردم این کشور مواجه شده است.

 

انتهای پیام
captcha