اجرای بانوی ایرانی در مسابقات قرآن اردن؛ بهترین اجرای روز نخست
کد خبر: 4126013
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

اجرای بانوی ایرانی در مسابقات قرآن اردن؛ بهترین اجرای روز نخست

رؤیا فضائلی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن بعدازظهر روز گذشته به عنوان سومین شرکت‌کننده به روی جایگاه رفت و به پنج سؤال هیئت داوران پاسخ داد.

رویا فضائلی نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن بانوان کشور اردن

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن روز گذشته از ساعت 11 صبح آغاز و پس از برگزاری این مراسم، رقابت‌ها از ساعت 13:30 آغاز شد. در روز اول پنج شرکت‌کننده با حضور در جایگاه به سؤالات هیئت داوران پاسخ دادند.

این مسابقات با اجرای نماینده کشور سومالی شروع شد و در ادامه نمایندگان کشورهای ازبکستان، فلسطین و سودان به تلاوت پرداختند. این بخش ساعت ۱۵:۳۰ به اتمام رسید و شرکت‌کنندگان برای استراحت به هتل بازگشتند.

از امروز تا سه‌شنبه 16 اسفندماه مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه خواهد یافت. در این مسابقات نمایندگانی از حدود 50 کشور حضور دارند.

بر اساس گزارش ایکنا در روز اول این رویداد رویا فضائلی، حافظ کل قرآن و نماینده کشورمان در این مسابقات بعد از شرکت‌کننده کشور ازبکستان و به عنوان سومین شرکت‌کننده به روی جایگاه رفت و به پنج سؤال هیئت داوران پاسخ داد.

در این مسابقات از هر شش جزء یک سوال مطرح می‌شود، سوالاتی که نماینده کشورمان به آن پاسخ داد، مربوط به سوره‌های مبارکه سوال اول سوره بقره آیه ۲۳۳ به بعد، سوال دوم سوره مائده آیه ۱۱۹ به بعد، سوال سوم سوره ابراهیم(ع) آیه ۲۳ به بعد، سوال چهارم سوره قصص آیه ۴۶ به بعد و سوال پنجم سوره شوری آیه ۸ به بعد بود.

رویا فضائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد روز نخست این مسابقات و اجرای خود در این روز گفت: از اجرای خودم راضی هستم و همانطور که برنامه‌ریزی کرده و در تمریناتم اجرا کرده بودم تلاوت کردم و امیدوارم تلاوتم مورد تایید و مطلوب هیئت داوران نیز بوده باشد.

وی در مورد سایر رقبای خود در این روز گفت: در روز اول پنج نفر اجرا کردند که برای قضاوت و ارزیابی کلی تلاوت‌ها زود هست، اما سطح تجوید و فصاحت متسابقان در مجموع خوب بود، ولی به لحاظ صوت و لحن تلاوت معمولی داشتند.

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور اردن اظهار کرد: قضاوت هیئت داوران در این مسابقات بسیار کلی است و اینگونه نیست که نمرات شرکت‌کننده یا رده‌بندی روزانه شرکت‌کنندگانی که اجرا کرده‌اند، اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha