اعزام «زهرا عباسی» به مسابقات بین‌المللی قرآن اردن
کد خبر: 4196363
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

اعزام «زهرا عباسی» به مسابقات بین‌المللی قرآن اردن

نماینده کشورمان در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن که اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود، حضور خواهد یافت.

اعزام «زهرا عباسی» به مسابقات بین‌المللی قرآن اردن

به گزارش ایکنا، زهرا عباسی، حافظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن حضور خواهد یافت. این مسابقات 28 بهمن شروع می‌شود و تا سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

زهرا عباسی با بیست سال سن یکی از جوان‌ترین نمایندگان کشورمان در این مسابقات خواهد بود، وی در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران است.

این حافظ کل سال گذشته در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان موفق به دریافت رتبه دوم رشته حفظ کل و بر اساس قانون به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات قرآن بانوان در اردن معرفی شد. عباسی امسال نیز در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن رتبه پنجم را به دست آورد.

از جمله رتبه‌های داخلی که این حافظ کل قرآن تاکنون دریافت کرده می‌توان به دریافت رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کریم در چهل‌وپنجمین دوره، دریافت رتبه اول مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، مشکات، بسیج و ... اشاره کرد. وی امسال همچنین موفق به دریافت رتبه حفظ 20 جزء جشنواره ملی قرآن دانشجویان شد. 

تنها رتبه بین‌المللی این حافظ کل قرآن، دریافت رتبه دوم مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق بوده است. مسابقاتی که سال گذشته به همت دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

عباسی در مورد مسابقات اردن و شناختی که از آن دارد به خبرنگار ایکنا گفت:‌ از شرکت‌کنندکان سال‌های قبل، راهنمایی‌هایی دریافت کردم. همچنین آئین‌نامه سال گذشته را دریافت و مطالعه کردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان ایران در اردن کمتر به موفقیت می‌رسند؟ گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد و احتمالاً استانداردهایی که مد نظر برگزارکنندگان مسابقات به ویژه در بحث صوت و فصاحت هست به خوبی رعایت نمی‌کنیم. البته یک سری دلایل غیر فنی هم هست که برخی از شرکت‌کنندگان ادوار گذشته به آن اشاره کرده‌اند اما من بیشتر روی مباحث فنی بحث دارم.

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن در رشته حفظ کل قرآن ویژه بانوان برگزار می‌شود، تاکنون 17 دوره این رویداد بین‌المللی برگزار شده و در اغلب این ادوار نمایندگانی از کشورمان حضور داشته‌اند. موفق‌ترین بانوی شرکت‌کننده ایرانی، سما بابایی روشندل حافظ قرآن بود که اوایل سال 1395 موفق به دریافت رتبه نخست شد.

سال گذشته و در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن، رؤیا فضائلی حضور یافت که در نهایت موفق به دریافت رتبه‌ای نشد.

انتهای پیام
captcha