دادگاه جوان اردنی را مکلف به حفظ قرآن کرد
کد خبر: 4131037
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

دادگاه جوان اردنی را مکلف به حفظ قرآن کرد

دادگاهی در اردن جوان متهمی را پس از گذشت شاکی خصوصی از حق خود، به عنوان مجازات جایگزین ملزم به تلاوت و حفظ قرآن کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الامارات الیوم، دادگاهی در اردن در جریان محاکمه یک دانشجوی جوان به اتهام آزار و تهدید یکی از همکلاسی‌های خود، پس از آنکه شاکی از حق خود گذشت، این متهم را ملزم به تلاوت و حفظ قرآن کریم در حد توان کرد.

این دانشجوی جوان که تنها نان‌آور خانواده خود نیز بوده، به دلیل رفتار بی‌پروا، آزار و تهدید یکی از همکلاسی‌های خود و در پی شکایت وی به دادگاه فراخوانده شد؛ اما در جریان محاکمه شاکی از حق خود گذشت و از آنجایی که قانون اردن در مورد جرائم قابل گذشت از جنبه عمومی جرم نیز صرف‌نظر می‌کند، دادگاه تصمیم گرفت تا به این جوان فرصتی دهد که با مجازات جایگزین، خود را اصلاح کند. از این‌ رو او را ملزم کرد تا به وزارت اوقاف، امور اسلامی و عتبات مقدسه مراجعه کرده و به تلاوت و حفظ قرآن کریم در حد توان خود بپردازد.

به گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، جزئيات اين پرونده حاكی از آن است كه مردی 21 ساله همچنان در حال تحصيل در دانشگاه است و وظیفه تأمین مالی اعضای خانواده خود را نیز برعهده دارد. وی پیش‌ از این مرتكب جرم نشده و سابقه كيفری نيز به ثبت نرسيده است.

رئیس دادگاه پس از یک ماه جلسه و استماع شهادت شهود، رأی خود را در این پرونده صادر کرد. قاضی معتقد بود که اگرچه شاکی حق شخصی خود را ساقط کرده است اما این جوان نیازمند قرار گرفتن تحت نظارت اجتماعی است و در نتیجه وی را ملزم به تلاوت و حفظ قرآن کریم کرد.

انتهای پیام
captcha